וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: למרות הראלי האחרון במניות החברות הקטנות והבינוניות בארה"ב - המכפילים שלהם עדיין נמוכים

TheMarker

25.6.2009 / 17:07

לפי האנליסטים, המניות באירופה אינן אטרקטיביות בשל הבעיות המשמעותיות והבלתי פתורות במערכת הבנקאית האירופית



בטנדם קפיטל מעריכים כי המניות של החברות הקטנות בארה"ב צפויות ליהנות מהקלה בתנאי האשראי בכל הנוגע להלוואות המסחריות והתעשייתיות. "בדרך כלל, כשתנאים אלו הופכים לנוחים יותר, המניות הקטנות מניבות תשואה עודפת על זו של הגדולות", אומרים האנליסטים. למרות הראלי האחרון במניות של החברות הקטנות והבינוניות, המכפילים שלהם עדיין נמוכים באופן היסטורי.



גם המניות של החברות הגדולות עדיין מתומחרות באופן אטרקטיבי, אומרים בטנדם קפיטל. "מניות אלו מציעות אפשרות של השתתפות ברווחי השווקים המתפתחים וגידור אל מול הדולר, דרך גיוון הרווחים בין המטבעות השונים. המניות הגדולות גם מאפשרות הגנה גדולה יותר בתקופות הקשות, הודות לעתודות המזומנים הגדולות יותר וגישה טובה יותר להון דרך שוקי האג"ח וקווי האשראי", מציינים האנליסטים.



לטענת הכלכלנים, המניות באירופה אינן אטרקטיביות בשל הבעיות המשמעותיות והבלתי פתורות במערכת הבנקאית האירופית. בנוסף לכך, ההערכה היא כי החברות ביפן ידווחו על צמיחה חלשה ברווחים מכאן ואילך. "אנו לא צופים את המשך הראלי החזק במניות היפניות, מבלי שהוא יסתייע בסימנים לשיפור בכלכלה ובראיות לפעולות ניהוליות איתנות. אנו נותרים שליליים בנוגע לשווקים באירופה ויפן, וממשיכים להיות מפוזרים בין ארה"ב לשווקים המתפתחים. באשר למדינות הספציפיות בשווקים הללו אנו מעדיפים את ברזיל, סין והודו", אומרים בטנדם קפיטל.



אג"ח ממשלתיות בארה"ב אינן אטרקטיביות



השווקים בארה"ב עלו ביותר מ-30% מאז השפל במארס. עם זאת, במבט על עשרת השווקים הדוביים הגרועים ביותר שנרשמו בעבר, נראה כי העליות בשווקים ב-12 החודשים מאז נקודת השפל הסתכמו ב-60%. מדד הסנטימנט השורי של המשקיעים עומד כעת על 40% והמשמעות היא שהשוק רחוק מלהיות באופוריה, אומרים האנליסטים.



גם המוסדיים בארה"ב עדיין מחזיקים במזומנים בהיקף של 2.5 טריליון דולר, סכום שלא ירד באופן משמעותי מאז השיא שלו באוקטובר 2008. כמו כן, המכפילים של המניות בארה"ב ובעולם נותרים אטרקטיביים יחסית לרמתם ההיסטורית. האנליסטים אומרים כי "המסקנה מכל אלו היא שלא מפתיע אם העליות ימשיכו הלאה. עם זאת, אנו צופים תיקונים כלפי מטה במהלך העליות".



לדעת האנליסטים בטנדם קפיטל, האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לטווח בינוני-ארוך אינן אטרקטיביות. זאת, בשל הסנטימנט השלילי של המשקיעים והאפשרות של עלייה בשיעור הקופון של אג"ח. "אנו ממשיכים להיות במשקל חסר באג"ח אירופאיות, בגלל השקפותינו השלילית לגבי האירו והכלכלה בגוש. אנו מעדיפים להימצא באג"ח גלובליות ואלו של השווקים המתפתחים, כאמצעי להשגת תשואה גבוהה יותר, תוך גידור כנגד ההיחלשות הצפויה של הדולר", אומרים האנליסטים.



העלייה בהנפקות של החברות והשיפור במצב של שוק האג"ח הראשוני הינם סימנים חיוביים. החוב של החברות בדירוג השקעות נותר אטרקטיבי בתשואות הנוכחיות, אומרים בטנדם קפיטל. באשר לאג"ח בעלות תשואה גבוהה, יקח להן זמן להגיע למרווחים נורמליים יותר. שיעור מקרי חדלות הפירעון של חברות בדירוגי "זבל" עלה ל-8.9% באפריל, לעומת 4.1% בסוף 2008. הפרמיות הנוכחיות של אג"ח אלו מבוססות על הערכה של מעל 30% מקרי חדלות פירעון. "ברמת תשואה זו, ניתן להיחשף בזהירות לאג"ח בעלות תשואה גבוהה", מסכמים בטנדם קפיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully