וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: לא נאשר את היטל הבצורת ב-1 ביולי

צבי זרחיה

25.6.2009 / 17:15

יו"ר ועדת הכספים: למרות המודעות שפירסמה רשות המים - ועדת הכספים לא תאשר את היטל הבצורת ב-1 ביולי, הפוגע בשכבות חלשות


"מחירי המים לא יועלו ב-1 ביולי 2009 בניגוד להצהרת רשות המים, בשל כוונתה להטיל היטל בצורת". כך הודיע היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). בדיון שקיימה הועדה בעניין אמר גפני כי "ההצעה הנוכחית לא תתקבל בוועדה ולא תחול מ-1 ביולי".

גפני הקים צוות מיוחד לנושא, הכולל ח"כים מהוועדה, והוא הוקם בתיאום עם אנשי האוצר. הצוות הוא יגיש את מסקנותיו לאחר דיונים שייערכו בנושא בימים הקרובים.

גפני הודיע ש"בימים הקרובים נקבל את המלצת הצוות שהוקם על מנת למצוא חלופות ראויות למצב המים בישראל, אך ללא פגיעה כה קשה באוכלוסיות רבות במדינה". בדיון אמר מנהל רשות המים, אורי שני, כי מטרת המס אינה הגדלת קופת המדינה אלא הדאגה למצב המים החמור במדינה, כאשר על ידי הטלת המס ציבור הצרכנים יזהר יותר בשימוש מיותר במים.

חברי הכנסת שנכחו בוועדה אמרו כי הם מכירים בחשיבות מציאת פיתרון למצב המים בישראל אשר נמצא במצב חמור מאד, אך עם זאת התקנה שנקבעה פוגעת קשות בציבור רחב מאוד באוכלוסיה.

ח"כ רונית תירוש (קדימה) הגישה הצעה חלופית: "מכיוון שלא מדובר בבעיה תקציבית מדוע להחיל מס? יש לפעול לחינוך למניעת בזבוז במים על ידי עידוד צרכנים אשר אינם מבזבזים מים בתמריץ כספי".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי הפגיעה הקשה ביותר ממס הבצורת היא על משפחות ברוכות ילדים, כאשר ברור שמשפחה ברוכת ילדים צורכת מים בכמויות גדולות יותר לשטיפת הבית, לכביסה, בישולים ועוד, וזאת בכמויות גדולות בהרבה ממשפחות אחרות.

מקלב ציין עוד כי כמות המים המוקצבת בהצעת האוצר לנפש אינה מגיעה לסף הממוצע בישראל, כאשר הממוצע בפועל הוא הרבה מעל ל-3 קוב מים לנפש. "בהצעה הנוכחית המוצעת בפנינו, 97% מאזרחי ישראל יקבלו קנסות, ובעיקר המשפחות ברוכות הילדים".

מקלב העלה בעיות רבות נוספות בהצעה הקיימת, בהם הקנס הרטרואקטיבי, בעיות של נזילות סמויות, דירות סטודנטים, בניינים משותפים, ועוד - אשר כולם יתקשו בעקבות היטל הבצורת. מקלב מחה על העובדה שרשות המים פירסמה בעיתונות עדכון לציבור על החוק ואכיפתו מה-1 ביולי. "אנחנו יושבים פה ודנים במה שכבר פירסמתם בעיתונים לציבור כנתון עובדתי. זוהי זילות של הכנסת".

בסיכום הדיון אמר גפני כי יקים צוות שיבדוק עם רשות המים אופציות אחרות להגברת החיסכון בשימוש במים, אך לא בדרך הנוכחית הגורמת לנזק עצום למשפחות, לסטודנטים ולנכים, אשר הביעו אף הם את עמדתם והתנגדו למס בהצעה הנוכחית בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully