וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "לא לחצנו על בנק אוף אמריקה לרכוש את מריל לינץ'"

סוכנויות הידיעות

25.6.2009 / 17:46

יו"ר הבנק הפדרלי: "נהגנו באופן ההגון ביותר לכל אורך הדיונים על המיזוג; לא מילאתי תפקיד בגיבוש העסקה"



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום בדיון בבית הנבחרים בארה"ב כי לא הפעיל לחץ על בנק אוף אמריקה כדי שזה האחרון ירכוש את מריל לינץ', על רקע ביקורת בקונגרס לפיה חרג מסמכותו כאשר לחץ על הבנק.



"הבנק הפדרלי פעל באופן ההגון ביותר לכל אורך הדיונים עם בנק אוף אמריקה לגבי רכישת מריל לינץ'", אמר ברננקי בדיון בבית הנבחרים. "בתקופה בה החליט בנק אוף אמריקה על רכישת מריל לינץ' וכל תקופת ביצוע המיזוג, היתה תקופה קיצונית בשוקי הפיננסים", הוסיף.



"לא מילאתי תפקיד כלשהו בגיבוש העסקה, ולא הובטח או הוענק סיוע כלשהו מצד הבנק הפדרלי בעת ההודעה על העסקה ב-15 בספטמבר", המשיך ברננקי. "ההחלטה להמשיך עם המיזוג נותרה, ובצדק, בידיהם של הנהלת ודירקטוריון בנק אוף אמריקה, והם נדרשו להחליט על בסיס הערכתם מה המהלך שישרת באופן הטוב ביותר את בעלי המניות של החברה", אמר.



ברננקי אמר עוד כי לא הוא ולא אף גורם אחר בבנק הפדרלי "הורה או יעץ לבנק אוף אמריקה להסתיר מהציבור מידע כלשהו הנוגע למריל לינץ', ובכלל זה הפסדים, חבילות שכר, בונוסים או כל סוגיה אחרת הקשורה לכך".



בנק אוף אמריקה רכש את מריל לינץ' בשיאו של המשבר הפיננסי, במקביל לקריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. לאחר שהבין הבנק עד כמה עמוקה חשיפתו של מריל לינץ' לשוק המשכנתאות בארה"ב ניסה לסגת מהעסקה, אך בכירי הממשל לחצו עליו, ובסופו של דבר הסכימו להעניק לבנק סיוע בסך 20 מיליארד דולר, בנוסף לסיוע בסך 25 מיליארד דולר שקיבל קודם לכן, כדי לפצות על ההפסדים שרשם בעקבות הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully