וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר הטקסני אלן סטנפורד הובא לבית משפט כשידיו ורגליו באזיקים

נמרוד הלפרן

25.6.2009 / 18:37

נעצר המפקח על הבנקים באנטיגואה בחשד שהיה שותף של סטנפורד בהונאת פונזי בהיקף של 7 מיליארד דולר



המיליארדר הטקסני אלן סטנפורד הגיע לבית משפט בעיר יוסטון, כאשר ידיו ורגליו אזוקות ולבוש בכפכפים ובגדי אסיר כתומים, לדיון הראשון במשפט במסגרתו הוא מואשם בהונאת פונזי בהיקף של 7 מיליארד דולר.



סטנפורד, אשר הובא לבית המשפט לאחר שבוע במעצר, ירד אחרון מהאוטובוס שהביא לבית המשפט עצירים לצורך דיונים בעניינם. בית המשפט צפוי להחליט היום אם לשחרר את סטנפורד בערבות, או להשאירו במעצר.



סטנפורד עומד לדין ביחד עם שלושה בכירים נוספים מחברת סטנפורד פייננשל, וכן הרגולטור על הבנקים של מדינת אנטיגואה וברבודה, אשר היה לפי החשד שותף להונאה. מוקדם יותר היום הודיעו רשויות החוק של אנטיגואה כי עצרו אל הממונה לשעבר על הפיקוח על הבנקים במדינה בעקבות אישומים כי היה שותף בהונאת של סטנפורד. "לירוי קינג נעצר הבוקר בעקבות בקשת הסגרה שהגישה ארה"ב", הודיע היום משרד התובע הכללי של אנטיגואה וברבודה.



סטנפורד הסגיר את עצמו בשבוע שעבר לבולשת הפדרלית בארה"ב (fbi), לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על הונאה. כתב האישום נגד המעורבים בהונאה, המתפרש על פני 50 עמודים, כולל 21 סעיפי אישום, בהם הונאה, הלבנת כספים ושימוש הליכי חקירה. במקרה שיורשע בכל העבירות, צפוי סטנפורד, בן 59, לעונש של עד 250 שנות מאסר, העריך משרד התובע הכללי בשבוע שעבר.



סטנפורד, שדורג במקום ה-205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מכר לפי החשד לכ-30 אלף משקיעים תעודות פיקדון (cd) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 7 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה. ב-sec טוענים כי סטנפורד גנב לכיסו 1.6 מיליארד דולר מכספי בנק סטנפורד, והשקיע מיליארדים מכספי לקוחותיו בנדל"ן וחברות השקעה פרטיות בעלות רמות סיכון גבוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully