וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו נוסרה: "לפני המשבר ראינו סיפורים פה ושם - אבל אף עיתון לא ראה את כל התמונה"

נתן ליפסון

25.6.2009 / 18:37

פרשן ה"ניו יורק טיימס": "העיתונות אולי נכשלה בחיזוי המשבר, אבל מאז שהוא פרץ היא עושה עבודה טובה"



"לפני המשבר ראינו כל מיני סיפורים פה ושם על הבעיות בשוק המשכנתאות אבל אף עיתון לא ראה את התמונה הגדולה, ואף עיתון לא הבין שיש משבר גדול בדרך", כך אומר ג'ו נוסרה, פרשן כלכלי של "ניו יורק טיימס" בוועידת העסקים ארה"ב-ישראל של themarker הנערכת עתה בניו יורק. נוסרה אמר את הדברים בפאנל המדיה.



"אבל", אומר נוסרה, "גם אחרים נכשלו – גם אנליסטים. לפעמים יש הצלחות מקומיות. לא הרבה זוכרים אבל, לפני יותר מ-20 שנה היתה אנליסטית, איליין גרזרלי, שחזתה את מפולת 1987. היא זכתה לכבוד עצום, אבל זה נמשך מעט מאוד זמן – מאז היא לא הצליחה לחזות דבר".



לדעתו של נוסרה, אחד העיתונאים שעשו את השירות הטוב ביותר לקוראיו בעת המשבר הוא הפרשן הכלכלי של "פייננשל טיימס" מרטין וולף.



לאלי וויימות', בת למשפחת גראהם, בעלת השליטה ב"וואשינגטון פוסט" ובעצמה כתבת בכירה במגזין "ניוזוויק", ביקשה מנוסרה להתייחס לביקורת בקונגרס האמריקאי על התנהגות הבנק המרכזי של ארה"ב בעניין רכישת מריל לינץ’ על ידי בנק אוף אמריקה.



"היו עניינים הקשורים לעסקה שהבנק הפדרלי שמר בסוד, מה שגורם לך באמת לחשוב אם הבנק הפדרלי הוא באמת הגוף המתאים להיות הרגולטור בסיטואציות כאלה. מצד שני, מדהים אותי איך שהקונגרס משתגע מהעסקה הזו. העסקה הזו בוצעה כמו שעושים עסקות בעולם העסקי. אם היא לא היתה מצליחה, הקונגרס היה כועס יותר מכיוון שהמצב היה אז גרוע הרבה יותר".



וויימות' התייחסה בעצמה למשבר העובר על ענף העיתונות, הסובל מירידה חדה בהכנסות עקב תחרות עזה מצד האינטרנט ועקב המשבר הכלכלי.



"החלטנו (בעיתוני קבוצת "וואשינגטון פוסט") דווקא להקטין את בסיס המנויים שלנו – אבל למקד אותו בקהל מבוסס יותר, אולי גם בקהלים צעירים יותר, וכמובן להעלות את מחיר העיתון. אמנם קצת מוקדם כדי לקבוע את התוצאה הסופית של המהלך, אבל בינתיים התוצאות מעודדות".



נוסרה אינו תולה תקוות רבות ביכולת של העיתונים להתחיל לדרוש תשלום עבור תכניהם באינטרנט: "אני ספקן. אני לא חושב שיש מודל שבו זה יעבוד. הדור הצעיר שהתרגל לקבל חדשות בחינם מהאינטרנט או מג'ון סטיוארט, לא חושב שיש צורך לשלם על חדשות. זה כמו עם ילדים ומוסיקה. לא עלה על דעתם של ילדים לבקש מההורים 99 סנט כדי לקנות שיר – אז במקום זאת הם הורידו אותו מהאינטרנט - כלומר גנבו אותו. אחר כך הגניבה הזו הפכה לזכות".



נוסרה ביקר בחריפות את העיתון המתחרה, "וול סטריט ג'ורנל", שנרכש על ידי רופרט מרדוק, המזוהה מאוד עם המחנה הרפובליקני בארה"ב: "אני שונא את מה שעשו לג'ורנל. אהבתי מאוד את סיפורי העמוד הראשון של הג'ורנל אבל הם אינם עוד. במקום זה הג'ורנל הפך לעיתון שמכסה מיגוון רחב של נושאים עבור קוראים שמרנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully