וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגר בעליות

ניר צליק

25.6.2009 / 23:28

למרות הרעה בנתוני תביעות האבטלה, המדדים עלו: נאסד"ק ואמדוקס התחזקו ב-2.2%, טבע עלתה ב-1.5% ואודיוקודס הוסיפה 8.9%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על אף נתוני תביעות האבטלה הראשוניות שהיו גרועים מהצפוי, ועל רקע נתוני התמ"ג שהיו טובים מהצפוי. דאו ג’ונס עלה ב-2.1% ל-8,472 נקודות, נאסד"ק הוסיף 2.1% ל-1,830 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-2.2% ל-920 נקודות.

בגזרת המקרו, היקף תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה בשבוע שעבר באופן לא צפוי לרמתו הגבוהה ביותר מאז אמצע מאי, ומספר הזכאים לדמי אבטלה עלה גם הוא, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. התביעות הראשונות עלו בשבוע שעבר ב-15 אלף, ל-627 אלף, כאשר הציפיות היו ל-613 אלף תביעות אבטלה חדשות. זאת, לעומת 608 אלף תביעות אבטלה חדשות בשבוע הקודם.

התמ"ג האמריקאי נסוג בשיעור קטן יותר מההערכות המקוריות ומהנתונים המתוקנים, לפי נתונים סופיים שפירסם משרד המסחר האמריקאי. התמ"ג האמריקאי נסוג ברבעון הראשון ב-2.5% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2008. התמ"ג בארה"ב נסוג בקצב שנתי של 5.5% ברבעון הראשון לעומת הערכות לנסיגה של 6.1%בנתונים הראשוניים ונסיגה של 5.7% ברבעון הראשון לפי הנתונים המתוקנים.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום בדיון בבית הנבחרים בארה"ב כי לא הפעיל לחץ על בנק אוף אמריקה כדי שהאחרון ירכוש את מריל לינץ', על רקע ביקורת בקונגרס לפיה חרג מסמכותו כאשר לחץ על הבנק. הבנק הפדרלי פעל באופן ההגון ביותר לכל אורך הדיונים עם בנק אוף אמריקה לגבי רכישת מריל לינץ'", אמר ברננקי בדיון בבית הנבחרים. "בתקופה בה החליט בנק אוף אמריקה על רכישת מריל לינץ' וכל תקופת ביצוע המיזוג, היתה תקופה קיצונית בשוקי הפיננסים", הוסיף.

חברת הביטוח AIG, אשר חולצה על ידי הממשל האמריקאי לאחר שהגיעה אל סף פשיטת רגל, הודיעה היום על כוונתה לפרוע חובות בסך 25 מיליארד דולר לממשל בארה"ב באמצעות פיצול שתי חטיבות ביטוח חיים לחברות נפרדות במסגרת הנפקות ראשונות לציבור (IPO). סך חובותיה לממשל של AIG, לשעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, הם יותר מ-173.3 מיליארד דולר.

מחלתו של סטיב ג'ובס ממשיכה להעסיק את המשקיעים. "אפל (2.28% , 139.33) לא היתה צריכה להסתיר את השתלת הכבד שעבר סטיב ג'ובס ממשקיעיה", כך אמר אתמול המיליארדר וורן באפט, יו"ר חברת האחזקות ברקשייר התאווי, בראיון ל-CNBC. "אם הייתי חולה מאוד או שהייתי עובר ניתוח או הליך משמעותי אחר, אני חושב שהדבר הראוי היה לעדכן את משקיעי ברקשייר התאווי בדבר. אני עובד עבורם", אמר באפט בן ה-78. "הם יגלו זאת בכל מקרה, לכן איני רואה חשיבות גדולה בסוגיית הפרטיות הזו".

הרשת החברתית עסקית לינקדאין (LinkedIn) הודיעה אתמול על מינויו של ג'ף ויינר, בכיר לשעבר ביאהו, למנכ"ל החברה, שישה חודשים לאחר שרייד הופמן, אחד ממייסד החברה, נכנס לתפקיד. ויינר, שעזב את יאהו לפני כשנה, והצטרף ללינקדאין בינואר כנשיא זמני, יחליף את ריד הופמן, מייסד לינקדאין, ששימש כמנכ"ל החברה שחצי השנה האחרונה. הופמן יישאר בתפקידו כיו"ר החברה.

נייקי: ירידה של 30% ברווחים

נייקי, יצרנית ציוד ההלבשה וההנעלה האמריקאית, דיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאות הרבעון הרביעי, כאשר רווחיה ירדו ב-30% מול הרבעון המקביל ל-341.4 מיליון דולר. בניכוי עלויות חד הסתכם הרווח ב-99 סנט למניה. אנליסטים צפו רווח של 96 סנט למניה. עם זאת, תחזיות החברה לירידה במכירות העתידיות צפויה לגרום לירידות במסחר במניה היום.

במניות הישראליות, אלביט מערכות תספק למשרד התחבורה הישראלי מערכות להגנה מפני טילי כתף בהיקף כספי של כ-76 מיליון דולר. המערכות, C-MUSIC, יסופקו באמצעות חברה בת אלביט מערכות אלקטרו-אופטיקה אל-אופ, ויותקנו במטוסי נוסעים מדגמים שונים של חברות התעופה הישראליות. מערכת C-MUSIC מבוססת על מערכת הגנה מפני טילים למטוסים ומסוקים צבאיים שמגלה באמצעות טכנולוגיה מבוססת אינפרא-אדום את הטיל הנורה לעבר המטוס ומסיטה אותו ממסלולו.

בתחילת השבוע הבא, ביום שני, ה-26 ליוני, יופסק המסחר במניית רדקום בבורסה של תל-אביב. המסחר יופסק לבקשתה של החברה והמחיקה בפועל של המניה מהרישום בתל אביב יתבצע ב-1 ליולי 2009. נפח מסחר נמוך והעובדה כי מרבית המסחר במנייה מתנהל בבורסת נאסד"ק בארה"ב הביאו את החברה להחלטה כי היא אינה מקבלת יתרון משמעותי מהמסחר הכפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully