וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הראלי? לראשונה מאז חודש מארס - גידול בפוזיציות שורט על מניות מדד S&P 500

סוכנויות הידיעות

25.6.2009 / 20:44

מרבית הגידול בשורטים על מניות במגזר התרופות ושירותי הבריאות על רקע הרפורמה המתוכננת של אובמה



היקף ההימורים נגד מדד המניות s&p 500 בארה"ב גדל בראשונה מאז חודש מארס, לאחר שמשקיעים הגדילו היקף פוזיציות השורט על מניות במגזרי התרופות ושירותי הבריאות על רקע הרפורמה המתוכננת של ממשל אובמה בתחום הבריאות, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



היקף פוזיציות השורט על מניות במדד s&p 500 גדל ל-9.8 מיליארד מניות נכון ל-15 ביוני, עלייה של כמעט 1% לעומת שבועיים קודם לכן, לפי נתוני בורסות בארה"ב שפורסמו אתמול. ההימורים על ירידה במניות בתחום הבריאות גדלו ביותר מ-7% - העלייה החדה ביותר בקרב המגזרים הבולטים, ל-890.3 מיליון מניות, על רקע תוכנית אובמה לרפורמה בבריאות.



"כל התוכניות עשויות להסב נזק לעסקי מגזר שירותי הבריאות בטווח הארוך", אמר מנכ"ל חברת ההשקעות פסיפיק הייטס אסט מנג'מנט, מייקל קוג'ינו. "יש אי שקט לאור האפשרות כי התוכנית שתאושר תגביל את רווחיהן העתידיים של חברות מסוימות", הוסיף.



הפסימיות של המשקיעים ביחס למגזר שירותי הבריאות הולכת וגוברת על רקע גיבוש תוכנית אובמה לייעול תחום הביטוח הרפואי בארה"ב, לצמצום ההוצאות על תרופות ולצמצום מספר אזרחי ארה"ב שאינם מבוטחים. אובמה העריך ב-13 ביוני כי התוכנית עשויה לחסוך 313 מיליארד דולר בהוצאות הממשל ב-10 השנים הקרובות.



בורסות המניות בארה"ב מפרסמות מדי שבועיים נתונים על מכירות בשורט, או מכירת מניות שהמשקיעים לוו בתקווה לרכישתן בהמשך במחיר זול יותר. הנתונים שפורסמו אתמול הצביעו על עלייה ראשונה מאז ה-31 במארס בהיקף ההימורים כי צפויה ירידה במחירי המניות.



מדד s&p 500 נפל בשנה שעברה ב-38% - הנפילה השנתית החדה ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת, וצנח לשפל של 12 שנים במארס 2009. מאז ועד ה-12 ביוני זינק המדד ב-40% - העלייה החדה ביותר זה שבעה עשורים, על רקע הערכות כי מאמצי הממשל להביא לסיום המיתון העולמי הראשון מאז מלחמת העולם השנייה מתחילים לשאת פרי. עם זאת, מאז ה-12 ביוני ועד ה-22 ביוני, ירד המדד ב-5.6%, ועורר בכך חששות כי הראלי של שלושה החודשים האחרונים הגיע לסיומו.



"ככל שמדדי המניות עולים גבוה יותר, כך גובר החשש של האנשים מפני תיקון", אמר קוג'ינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully