וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל יב"מ לשעבר: "יש להטיל מס של 80% על רווחי הון מהשקעות לטווח קצר"

סוכנויות הידיעות

25.6.2009 / 20:54

"רק כך ניתן לבלום את תרבות רדיפת הבצע של וול סטריט", אמר לואיס גרסטנר



לואיס גרסטנר, המנכ"ל לשעבר של ענקית המחשוב האמריקאית יב"מ, אמר כי יש להטיל מס בשיעור של 80% על רווחים מהשקעות קצרות טווח, באמצעי לבלום את תרבות רדיפת הבצע של וול סטריט, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"אם אתה קונה משהו - מניה או אג"ח - בבוקר, ואתה מוכר אותו אחר הצהריים, נראה שראוי שתשלם מס של 80%", אמר גרסטנר, אשר שימש בעבר גם כיו"ר קרלייל, חברת ההשקעה הפרטית השנייה בגודלה בעולם.



"אם אתה מחזיק בהם למשך שישה חודשים, אולי יש מקום לתשלום מס בשיעור של 60%", אמר גרסטנר בראיון לעורך הטלוויזיה של בלומברג.



משקיעים שמוכרים השקעות לאחר תקופה של חמש שנים צריכים לשלם מס אפסי "כדי ליצור תמריצים להשבת ההשקעות למצב של משקיעים אמיתיים ולא סוחרים", אמר.



גרסטנר הודה כי שינוי מסוג זה עשוי לעורר מחלוקת, אולם טען כי הוא הכרחי כדי לעודד משקיעים לחשוב על הטווחה ארוך. שיעור המס הנוכחי על רווחי הון מהשקעות בארה"ב הנמכרות תוך שנה אחד הוא 35%.



"יש בנו רדיפת בצע שבאה לידי ביטוי בהתמקדות יתר בטווח הקצר", אמר גרסטנר, אשר ביקר גם את "חבילות השכר המופרזות לבכירים אשר היו לא הכרחיות באופן יוצא דופן במקרים מסוימים".



עם זאת, הפתרון בתחום השכר אינו מגבלות ממשלתיות על רמת השכר, אמר. "אני כבר מיואש מפתרונות ממשלתיים. ממשלות ניסו ללא הועיל לשלוט בהיקף השכר לבכירים כבר 40 או 50 שנה", הוסיף. במקום זאת, קרא גרסטנר לשקיפות ופיקוח גדולים יותר מצד דירקטוריונים ובעלי המניות.



גרסטנר הודה כי מנהלים בכירים בוול סטריט שהוא מכיר באופן אישי מתנגדים לתוכניות לכבדת נטל המס על רווחי הון. "הם ממש לא רוצים בכך", אמר. "וול סטריט מונעת על ידי עסקות. מזה היא חיה. הם לא חיים על בסיס החלטות השקעה לטווח ארוך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully