וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשתו של מיידוף לעונש מאסר של 12 שנה עלולה להידחות בשל שתיקתו בנוגע למשתפי פעולה

סוכנויות הידיעות

26.6.2009 / 9:08

מיידוף מסרב לתת לחוקרים בארה"ב שמותיהם של האנשים שסייעו לו לנהל את הונאת הפונזי, לפי בלומברג



בקשתו של ברנרד מיידוף לעונש מאסר של 12 שנה קרוב לוודאי תסוכל על ידי חוסר ההיענות שלו לתת לחוקרים בארה"ב שמותיהם של האנשים שסייעו לו לנהל את הונאת הפונזי בשווי 65 מיליארד דולר, כך דיווחה בלומברג.



ב-29 ביוני יינתן גזר הדין של מיידוף, אשר עומד בפני 150 שנות מאסר. גזר הדין יינתן על ידי שופט בית המשפט המחוזי סני צ'ין במנהטן. מומחים לשחרור על תנאי המליצו כי מיידוף יבלה את שארית חייו מאחורי סורג ובריח. ובכל זאת, ביקש מיידוף לגזור עליו עונש מאסר של 12 שנים, ולכל היותר 20 שנות מאסר, בעקבות שיתוף הפעולה מצדו עם רשויות החוק.



במכתב שהעביר עורך דינו של מיידוף, איירה סורקין, לבית המשפט, נכתב כי לאור גילו המתקדם של מרשו, כמו גם אופיו הבלתי אלים והעובדה כי הסגיר את עצמו מרצונו לרשויות החוק, ראוי לגזור עליו עונש מאסר של 12 שנים.



"גילו הנוכחי של מיידוף הוא 71, ועל בסיס תוחלת החיים הממוצעת הוא צפוי לחיות עוד 13 שנים", כתב סורקין במכתב לשופט בית המשפט המחוזי במנהטן, דני צ'ין. "עונש של 12 שנות מאסר - מעט פחות מעונש של מאסר עולם בפועל - יהיה מספיק כדי לשמש כגורם הרתעה, כדי להגן על הציבור, וכדי להבטיח את כיבוד החוק", הוסיף. "איננו מבקשים לא רחמים ולא סימפטיה. אנחנו מבקשים צדק ואובייקטיוויות אשר עמדו - ואנחנו מקווים שגם יעמדו - בבסיס מערכת המשפט הפלילי", כתב עוד סורקין.



עורכי דין המתמחים בהגנה על נאשמים בעבירות צווארון לבן אמרו לבלומברג כי השופט עלול לקחת בחשבון את שתיקתו של מיידוף בנושא משתפי הפעולה עימו כשהוא שוקל את הבקשה.



מיידוף הודה בחודש מארס בהונאת פונזי המוערכת ב-65 מיליארד דולר, אשר התפרסה על פני עשרות שנים וגרמה לאלפי לקוחותיו להפסיד מיליארדי דולרים. מיידוף, לשעבר יו"ר נאסד"ק, הודה ב-11 סעיפי אישום, בהם הונאת ניירות ערך, הונאה באמצעים אלקטרוניים והלבנת כספים.



מיידוף נעצר בדצמבר לאחר שהודה בביצוע ההונאה - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט. הונאת מיידוף עוררה תגובות קשות בציבור, והיו שהכתירו את מיידוף בתור "האיש הרע" שמסמל את משבר האמון החריף כלפי המגזר הפיננסי. הפרשה גם עוררה תגובות אנטישמיות רבות, בשל יהדותם של מיידוף ועורך דינו, סורקין.



בין אלפי הקורבנות של ההונאה שביצע מיידוף, נמצאים המיליארדרים ארנון מילצ'ן ועזרא מרקין, קרן הצדקה של במאי הקולנוע סטיבן שפילברג, אוניברסיטת קולומביה, בעל קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס פרד וילפון. שורה של בנקים נפלו אף הם קורבן להונאה, בהם בנק ג'ייקוב ספרא, בנקו סנטנדר הספרדי, bnp פאריבה הצרפתי, בנק אוף אמריקה ו-ubs השווייצי.



בין הנפגעים מישראל: אגודת ידידי התזמורת הפילהרמונית בארה"ב, עמותת על"ם, בני משפחת צ'ייס המתגוררים בישראל והפסידו את נכסי הקרן שניהלו ואת כספם האישי, הטכניון ואגודת הידידים האמריקאים שלו, עמותת הורוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully