וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר מייקל גקסון מת הלילה מהתקף לב בגיל 50 שהוא שקוע בחובות

סוכנויות הידיעות

26.6.2009 / 9:17

מייקל ג'קסון, כשלך לעולמו הלילה לאחר שלקה בדום לב, היה בחובות של כ-400 מיליון דולר



הזמר מייקל ג'קסון, שהלך לעולמו הלילה לאחר שלקה בדום לב, היה גם עסק שגלגל מיליארדי דולרים. ובכל זאת, לאחר שמכר 61 מיליון אלבומים בארה"ב והיה מוקד של אטרקציה בפארקים של דיסני, המלך הפופ הלך לעולמו כשהוא בחובות של כ-400 מיליון דולר, רגע לפני קאמבק מפואר ולאחר עשור של סקנדלים - כך דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.



ג'קסון, שפרסם את הליכת הירח, הביא לצמיחת תעשיית הקליפים. בשנת 1982 הלהיט thriller, שיר הנושא מתוך אלבום שהוא עדיין במקום השני ברשימת הנמכרים ביותר בארה"ב, שודר בכל שעה בערוץ mtv.



חמש שנים לאחר מכן מכר האלבום bad 22 מיליון עותקים. בשנת 1991, הוא חתם על חוזה הקלטות בשווי 65 מיליון דולר עם סוני.



אחת העסקות הגדולות ביותר שביצע היתה בשנית 1985, בה רכש בעבור 47.5 מיליון דולר את חברת atv מיוזיק, ובזכות כך גם את הזכויות לשירים שנכתבו על ידי ג'ון לנון ופול מקרתני. רכישת החברה העניקה לג'קסון הכנסה קבועה מתשלומי תמלוגים - הכנסה שמימנה את אורח החיים הראוותני שחי.



בשנת 1988 רכש ג'קסון את אחוזת נוורלנד, בעבור 14.6 מיליון דולר. האחוזה, בגודל 10 ק"מ רבוע, נמצאת בגבעות של סנטה ברברה, ובה הוא הקים פארק שעשועים ענק.



אך מזלו הטוב של מייקל החל להשתנות בשנת 1993, כשהוא הואשם בהתעללות מינית בילד בן 13. האשמות אלה יושבו באמצעות הסדר כספי, אך האשמות נוספות הנוגעות להתעללות בילדים החלו לצוץ.



כך החלו צרותיו הפיננסיות. כשהמצב התחיל להיות לחוץ עבור ג'קסון, הוא הסכים לעסקה עם סוני בשנת 1995, למזג את atv עם ספריית המוסיקה של סוני, בעבור 95 מיליון דולר. בשנת 2001 השתמש במחצית שלו מהזכויות ב-atv כעירבון לקבלת הלוואה בשווי 200 מיליון דולר מבנק אוף אמריקה.



כשם שנמשכו בעיותיו הפיננסיות, החל ג'קסון ללוות סכומים גדולים של כסף, לפי תביעה שהוגשה נגדו בשנת 2002 על ידי חברת יוניון פייננס אנד אינווסמנט, אשר תבעה 12 מיליון דולר בהוצאות ועמלות שלא קיבלה.



בשנת 2003 נעצר ג'קסון באשמת התעללות מינית בילד בן 13. במשפט, אשר בסופו זוכה ג'קסון, נחשפו הרגליו הפיננסים. לפי אחת העדויות, מייקל ג'קסון היה מבזבז 20-30 מיליון דולר בשנה יותר ממה שהרוויח.



במארס 2008 עמד ג'קסון בפני עיקול אחוזת נוורלנד. הוא לא הצליח להשיג מימון כדי לשלם על האחוזה. בנוסף עמד בפני תביעה בשווי 7 מיליון דולר מטעם שייח עבדאללה בין חמד אל חליפה, הבן השני של מלך בחריין. בתביעה טען חליפה כי ג'רסון חייב לו את הכספים לאחר שהסכים לממן הפקתו של תקליט, כתיבת ספר על חייו של ג'קסון ופעילויות נוספות - שאף אחת מהן לא בוצעה. התביעה יושבה בעבור סכום שלא פורסם.



ג'קסון רצה למכור חלק ממזכרותיו ותלבושותיו כדי לממן את המשך פעילויותיו, אך נתקל בהתנגדות משפטית בנוגע לזכויות על אותן מזכרות, ולכן המכירות הפומביות לרוב בוטלו. פעם אחד פעם הצליח ג'קסון להיחלץ מצרותיו הכלכליות על ידי לוויית עשרות מיליוני דולרים או סיועם של חברים עשירים.



במארס החליט המיליארדר פילים אנשוץ, שבבעלותו חברת aeg לייב' לקדם 50 הופעות של האמן באולם ה-02 בלונדון. כל הכרטיסים נמכרו, אך התאריך של ההופעות נדחה ל-13 ביולי וכמה הופעות נדחו למארס 2010 - דבר אשר עוד שמועות כי ג'קסון סובל ממחלה אשר עלולה לסכן את הקאמבק.



מותו של ג'קסון עורר את השאלה האם כספם של קוני הכרטיסים יושב להם. חברת aeg לייב, סירבה לבקשת אי.פי לתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully