וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוג'ן חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הזרעים סינג'נטה השווייצית

יורם גביזון

26.6.2009 / 11:28

החברות ישתפו פעולה בפיתוח זני סויה עמידים לטפילים הגורמים לנזק הנאמד במיליארד דולר בארה"ב



חברת אבוג'ן, שעוסקת באיתור ממוחשב של גנים להשבחת גידולים חקלאיים ובדלקים חלופיים, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת סינג'נטה, אחת מחברות הזרעים וחומרי ההדברה הגדולות בעולם.

אבוג'ן וסינג'נטה ישתפו פעולה בפיתוח זני סויה שיהיו עמידים לנמטודות, טפילים שחיים בקרקע ותוקפים את הצמח בשלב ההתפתחות. נמטודות היא אחד המזיקים הגדולים לסויה. מגדלי סויה עלולים לאבד 20% מהיבול כתוצאה מנזק שנגרם מנמטודות.



הנזק הנאמד לגידולי סויה בארה"ב מטפיל זה נאמד במיליארד דולר לשנה. כחלק מההסכם תיתן אבוג'ן לסינג'נטה רישיון בלעדי על השימוש בגנים שיאותרו על ידיה כבעלי פוטנציאל לשיפור העמידות לנמטודות באמצעות athlete, המערכת הטכנולוגית שפיתחה אבוג'ן לאיתור גנים. סינג'נטה תבחן את הגנים במסגרת תוכניות המחקר והפיתוח ותהיה רשאית למסחר בזרעי סויה שיפותחו.



במסגרת שיתוף הפעולה, סינג'נטה תשלם לחברה תשלומי מחקר, תשלומי אבני דרך ותמלוגים מהכנסות עתידיות. על פי המקובל בענף, אבוג'ן עשויה לקבל 4% עד 6% בגין הוכחת הצלחה בצמחי מודל כמו
עגבנייה ו-12% עד 18% מהמכירות בגין הוכחת הצלחה של הגן בצמח המטרה, סויה במקרה זה.



ההסכם עם סינג'נטה משלים הסכמים שנחתמו בין אבוג'ן לבין חברות ענק בתחום האגרו כימיה, כמו מונסנטו, שאף רכשה 13.6% ממניותיה של אבוג'ן, ובאייר שמשתפת פעולה עם אבוג'ן בפיתוח זרעי אורז. אבוג'ן נסחרת בשווי 437 מיליון שקל לאחר עליה של 109% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully