וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטאש - יצרנית האשלג הגדולה בעולם - חותכת את תחזית הרווח ב-37% עד 54%

יורם גביזון

26.6.2009 / 11:45

החברה הסבירה את ההפחתת בתחזית כתוצאה מדחייה ברכישות ע"י חקלאים, ומחירי אשלג נמוכים עבור דשני פוספט



חברת פוטאש (pcs) הקנדית (סימול pot), יצרנית האשלג הגדולה בעולם, סיפקה אינדיקציה נוספת למצבו הגרוע של שוק הדשנים. pcs הפחיתה את תחזית הרווח לרבעון השני של 2009 ב-37% עד 54%, לרמה של 70 סנט למניה.



החברה הקנדית, שמנוהלת על ידי ביל דויל, הסבירה את הפחתת תחזית הרווח בירידה משמעותית בהיקף המכירות כתוצאה מדחיה ברכישות על ידי חקלאים, ומחירי אשלג נמוכים עבור דשני הפוספט.



החברה הקנדית, ששולטת במישרין ובעקיפין בלמעלה מ-22% מכושר הייצור העולמי לאשלג מווסתת את מחירו באמצעות הפחתה יזומה של התפוקה. pcs הודיעה במחצית יוני 2009 על הפחתה של 800 אלף טון בייצור האשלג והגדילה בכך את הקיצוץ ל-4.7 מיליון טון - כמעט מחצית מכושר הייצור שלה.



עד כה הופחתה התפוקה העולמית על ידי יצרניות אשלג ברחבי העולם בלמעלה מ-20%. מבנה שוק דשני הפוספט הינו פחות ריכוזי ועל כן מחירו תנודתי יותר כתוצאה מירידה בביקושים. הביקושים לפוספט סבלו בשנה האחרונה מקריסה במחיר קוטל העשבים הלא סלקטיבי גלייפוסט - שפוספט הוא אחד מחומרי הגלם החשובים שלו.



אזהרת הרווח של פוטאש, הסמן הימני של האופטימיות במגזר הדשנים, באה יממה לאחר שחברת s+k הגרמנית, יצרנית האשלג הגדולה באירופה, פירסמה אזהרת רווח.

אזהרת הרווח של pcs עלולה להשפיע על מחירה של חברת כיל שמניתה ירדה ב-5.1% אתמול והשלימה בכך ירידה של 15% מתחילת יוני 2009.

מניית פוטאש ירדה ב-7.8% לאחר תום המסחר אתמול. מניית s+k יורדת כעת ב-2.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully