וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל, ג'מיני, JVP ופיטנגו בין 100 הקרנות הטובות בעולם

גיא גרימלנד

26.6.2009 / 18:33

הארבע התברגו לרשימת 100 קרנות הון סיכון הטובות ביותר של המגזין "רד הרינג" שמתפרסמת בסוף השבוע



ארבע קרנות ההון סיכון הישראליות הטובות ביותר, לפי מגזין "רד הרינג", הן כרמל ונצ'רס, ג'מיני, jvp ופיטנגו. הארבע מופיעות ברשימת 100 הקרנות הטובות ביותר של המגזין, שמתפרסמת בסוף השבוע. לפני כחודש החל המגזין החל לדרג את קרנות ההון סיכון הטובות ביותר בעולם, ויצר את רשימת 200 הקרנות הפיינליסטיות.



ברשימה הזו התברגו שמונה קרנות הון סיכון ישראליות: brm קפיטל, כרמל ונצ'רס, ג'מיני, ג'נסיס פרטנרס, גיזה, jvp, פיטנגו וורטקס. בסוף השבוע הודחו brm (שבעבר השקיעה ב"רד הרינג"), ג'נסיס, גיזה וורטקס מהרשימה.



איך בדיוק נבחרו הקרנות הנ"ל? המגזין מסר כי שיקלל את התרומה של מרכיבים שונים באופן יחסי, וכי הוא צפוי לפרסם את הנוסחה בימים הקרובים. עורך המגזין, אלכס וייו, אמר שכבר עכשיו עורר הדירוג של "רד הרינג" תגובות שונות בקרב קרנות שלא נבחרו.



בינתיים נראה שהתברגותן של ארבע הקרנות הישראליות לא ממש עומדת בקנה אחד עם הביצועים הפומביים שלהן. למשל לפי דו"ח קלפרס, קרן פיטנגו משנת 2000 (פיטנגו 3) רשמה ביצועים לא טובים במיוחד – תשואה שלילית של 11.3% ומכפיל השקעה של 0.5. כלומר, על כל דולר שהמשקיעים בפיטנגו השקיעו בה היא החזירה להם חצי דולר בלבד.



הקרן החדשה יותר של פיטנגו, פיטנגו 4 משנת 2004, רשמה תשואה שלילית של 0.6 ומכפיל השקעה 1 (כלומר על כל דולר שהושקע בה היא החזירה דולר אחד). לזכותה יאמר שהיא עדיין מושפעת מאפקט ה-j-curve, לפיו קרנות הון סיכון בתחילת דרכן סובלות מתשואות נמוכות בשל העובדה שהן מושכות דמי ניהול ומשקיעות בחברות חדשות, אבל האקזיטים מגיעים רק בשנים האוחרות של הקרן.גם הקרן של אראל מרגלית, jvp4, לא הצליחה ורשמה תשואה שלילית של 3.6% ומכפיל 0.9 על ההשקעה.



היחידות שמופיעות ברשימה של "רד הרינג" ומצליחות לרשום תשואה חיובית הן ג'מיני 3 משנת בציר 2000 שרשמה תשואה חיובית מזערית של 0.6 ומכפיל השקעה 1 – כלומר לא הצליחה להחזיר - וגם לא להפסיד - כסף למשקיעיה; וקרן כרמל 1 משנת בציר 2000 שרשמה תשואה של 9.5% ומכפיל של 1.4. הקרן השנייה של כרמל שמופיעה בדו"ח קלפרס, כרמל 2, רשמה תשואה שלילית, אך גם היא זוכה להינות מאפקט ה-j-curve, בדומה לקרן פיטנגו 4 – לאור העובדה שמדובר בקרן צעירה יחסית.



ברשימה של "רד הרינג" מופיעות כל הקרנות האמריקאיות המוכרות והידועות ובמובן הזה אין הפתעות. כך למשל מופיעות בדירוג בנצ'מרק, באטרי ונצ'רס, קיינן פרטנרס, צ'ארל ריבר ונצ'רס וסקויה. המגזין צפוי לפרסם גם את הניקוד שזוכה כל קרן בדירוג ה-100, ובהתאם לבחור מי הקרן הטובה ביותר מכולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully