וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת משפטית בין eBay למייסדי סקייפ מאיימת על ההנפקה המתוכננת של שירות הטלפון האינטרנטי

סוכנויות הידיעות

26.6.2009 / 21:08

חשש מפני הפסקת פעילות שירות שיחות הטלפון הבינלאומיות הגדול בעולם, לפי מסמכי בית משפט



מחלוקת בין ebay, מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, לבין מייסדי שירות הטלפון האינטרנטי סקייפ, עלול לגרום לדחיית ההנפקה הראשונה לציבור (ipo) של סקייפ ולהורדת היקף הכסף שיגויס, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



סקייפ, אשר מאפשר למשתמשים לבצע שיחות טלפון באינטרנט, הודיע לבית משפט בלונדון בחודש אפריל כי ייתכן שייאלץ להשעות את השירות אם לא יצליח ליישב את המחלוקת עם ebay. מייסדי סקייפ, אשר עדיין מחזיקים בבעלותם חלק מהתוכנה שעליה מבוססת סקייפ, מאשימים את ebay בהפרת הסכמי הרישוי עמם, ומאיימים למנוע מסקייפ את השימוש בטכנולוגיה שבידיהם, ובכך לגרום להפסקת פעילותה של שירות שיחות הטלפון הבינלאומיות הגדול בעולם.



ebay הגישה תביעה נגד מייסדי סקייפ בלונדון כדי למנוע את התממשותו של תסריט זה. עם זאת, ההליכים המשפטיים עלולים לפגוע בתוכניות ebay לפצל את סקייפ לחברה נפרדת באמצעות הנפקה ראשונה לציבור בשנת 2010. במידה שהמחלוקת המשפטית לא תיושב, התביעה עלולה גם לפגוע במחיר שתקבל ebay עבור מניות סקייפ שיונפקו, העריך העורך דין רנדולף כץ ממשרד בייקר הוסטטלר בקליפורניה.



"השוק שונא חוסר ודאות משום שלא ניתן לתמחר אותה", אמר כץ, אשר מייעץ לחברות טכנולוגיה לגבי הנפקות ראשונות, ואשר אינו מעורב במשפט בין ebay לסקייפ. "התביעה תלויה ועומדת, והיא תגולם במחיר", הוסיף.



מנכ"ל ebay, ג'ון דונאהו, מעוניין לייצר ערך רב יותר מסקייפ באמצעות ההנפקה. לפי הערכתו, שוויה של סקייפ הוא לפחות שני מיליארד דולר, והוא ציין כי דחה לפחות הצעה אחת לרכישת סקייפ.



סקייפ ביקשה מבית המשפט בלונדון לזרז את הדיונים, אולם בקשתה נדחתה. משמעות הדבר היא כי תחילת המשפט צפויה ברבעון הראשון של שנת 2010. ebay מתכננת את הנפקת סקייפ במחצית הראשונה של שנה הבאה.



ebay רכשה את סקייפ בשנת 2005 תמורת 2.6 מיליארד דולר, אולם כעבור שנה רשמה מחיקות עקב ירידה בשווי סקייפ ל-1.2 מיליארד דולר. הכנסות סקייפ צמחו ב-21% ברבעון הראשון של 2009, ל-153 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully