וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי בתי היוקרה בלונדון עלו ביוני ב-1.9% - לראשונה זה יותר משנה

סוכנויות הידיעות

27.6.2009 / 12:05

הסיבה העיקרית לעלייה היתה היחלשות הליש"ט; בשנה החולפת נחלש הליש"ט ב-17% מול הדולר



מחירי בתי היוקרה בלונדון עלו החודש בראשונה זה יותר משנה, לאחר שרוכשי בתים מרחבי אירופה ובעיקר מרוסיה ניצלו את חולשת הליש"ט, כך דיווחה אתמול חברת המחקר הבריטית נייט פרנק.



המחיר הממוצע של דירות ובתים בשווי של 10 מיליון ליש"ט (16 מיליון דולר) ויותר עלה ביוני ב-1.9% לעומת מאי, הפעם הראשונה בה נרשמה עלייה חודשית מאז אפריל 2008. בהשוואה ליוני 2008 נפלו מחירי הבתים ב-16%.



"הליש"ט עשוי להתחזק בהמשך השנה, מה שגורם לרוכשי הדירות הזרים לנסות ולהשיג עסקות מוקדם ככל האפשר", אמר ליאם ביילי, ראש חטיבת מחקר הנדל"ן של נייט פרנק.



במהלך השנה החולפת נחלש הליש"ט ב-17% מול הדולר וב-7.1% מול היורו. עלות בתי היוקרה בלונדון ירדה מהר יותר מזו של בתים ברחבי בריטניה, בשל הריכוז הגבוה של הבנקאים המתגוררים בבירה, ומהווים את קהל היעד העיקרי לנכסים יקרים בה. אוכלוסיה זו נאלצה לקצץ את הוצאותיה בשנה האחרונה בעקבות המשבר הכלכלי ופגיעתו הקשה במגזר הפיננסי. מחירי הבתים בבריטניה כולה נפלו ב-14% בשנה שהסתיימה במאי, על פי נתוני חברת המשכנתאות הליפקס.



מחיריהם של דירות בתים בשווי של למעלה ממיליון ליש"ט עלו החודש ב-1.7%, העלייה החודשית השלישית ברצף, לפי נייט פרנק, אך הם עדיין נמוכים ב-17% לעומת יוני 2008. "רק במהלך השנה הבאה נוכל לראות עלייה שנתית", אמר ביילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully