וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאבון לסיכונים מתחדש: הכנסות הבנקים המסחריים בארה"ב מנגזרים - 9.8 מיליארד דולר

רויטרס

27.6.2009 / 12:10

הבנקים עברו ברבעון הראשון להכנסות לעומת הפסדים של 9.2 מיליארד דולר מסחר בנגזרים ברבעון הרביעי של 2008



הבנקים המסחריים בארה"ב דיווחו אמש על הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2009, הודות לגידול בסחר בנגזרים - כך דיווח אתמול משרד החשב הכללי במשרד האוצר האמריקאי (occ), המפקח על הבנקים הגדולים.



הכנסותיהם של הבנקים מסחר בנגזרים ובמכשירים פיננסיים מזומנים הסתכמו ב-9.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת הפסד של 9.2 מיליארד דולר ברבעון שקדם לו. מכשירים פיננסיים הקשורים לריבית, כולל נגזרים, הניבו את ההכנסות הגבוהות ביותר, אשר הסתכמו ב-9.1 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 3.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008.



התחום היחיד שבו עדיין נרשם הפסד היה תחום נגזרי האשראי, בו הסתכמו ההפסדים ברבעון הראשון של השנה ב-3.2 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 8.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון של השנה שעברה.



לעלייה בהכנסות תרמה הירידה במחיקות שערכו הבנקים בשל חובות אבודים, וכן העובדה שהבנקים תיעדו את ערכי החובות שלהם כהתחייבויות. לבנקים ישנה אפשרות לחשב את הירידה בערך החובות שלהם כהכנסה.



היקף הסחר בנגזרים בארה"ב גדל ברבעון הראשון של 2009 ב-1.6 טריליון דולר ל-202 טריליון דולר, לאחר שבנקי השקעות רבים שינו את מעמדם לבנקים מסחריים בשל המשבר.



ג'יי פי מורגן צ'ייס, גולדמן סאקס, בנק אוף אמריקה, סיטי ו-hsbc היו בעלי החשיפה הגדולה ביותר לנגזרים מבין הבנקים המסחריים בארה"ב. נפח הסחר בנגזרים בג'יי פי מורגן עמד על 81.2 טריליון דולר, ובגולדמן סאקס הסתכם היקף הסחר בנגזרים ב-39.9 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully