וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: כיל תיסחר על רקע אזהרת הרווח של פוטאש לאחר שאיבדה 15% מתחילת יוני

יעל פולק

27.6.2009 / 20:46

בנק הפועלים: "ייתכן ובטווח הקצר גל מימושי הרווחים יימשך"



שבוע המסחר בתל אביב ייפתח מחר על רקע אווירה פסימית בוול סטריט במהלך השבוע האחרון. באחד העם אמנם הסתיים המסחר ביום חמישי במגמה שלילית, אך בסיכום שבועי המדדים המובילים דווקא התחזקו: מדד ירד ב-1.9% ל-844 נקודות אך בסיכום שבועי עלה ב-1%, מדד השיל 1.8% ל-788 נקודות ובסיכום שבועי טיפס ב-1.5%, מדד עלה 0.8%.



יום המסחר האחרון של השבוע ננעל בוול סטריט במגמה מעורבת, אך בסיכום שבועי רשמו המדדים שבוע שני של ירידות. נאסד"ק עלה ב-0.5% לרמה של 1,838 נקודות, דאו ג'ונס נחלש ב-0.4% לרמה של 8,438 נקודות ומדד s&p 500 השיל 0.2% לרמה של 918 נקודות. בסיכום שבועי רשמו המדדים ירידות שערים: נאסד"ק איבד 0.6%, דאו ג'ונס ירד ב-1.2% ומדד s&p 500 נחלש ב-0.3%.







"לאחר עליות שערים חדות שנרשמו בבורסה מתחילת השנה, בשבועיים האחרונים נרשמו ירידות שערים, המוסברות במימוש רווחים טבעי. ייתכן, ובטווח הקצר גל מימושי הרווחים יימשך", כך כותבים ביחידת המחקר של בנק הפועלים (-2.46% , 990.0). "מנגד, התשואות הנמוכות באפיקים הסולידים וההאטה שנרשמת בקצב ההתכווצות של הכלכלות הריאליות בעולם עשויות לספק תמיכה לשוקי המניות בארץ ובעולם".



בבנק הפועלים מעריכים כי רמות המחירים הנוכחים בשוק המניות הישראלי הן סבירות - "מדד תל אביב 100 נסחר כיום במכפיל 13.6 על הרווח התפעולי המצרפי של החברות הכלולות בו, ובמכפיל 19 על הרווח הנקי. יש לזכור כי חברות רבות הציגו ברבעונים הקודמים הפסדים כבדים (חלק ניכר מהם מסיבות חשבונאיות), ולכן מכפיל זה מעוות משמעותית כלפי מעלה. מאחר ואנו סבורים כי בטווח של הרבעונים הקרובים צפוי שיפור בפעילות החברות (לקראת המחצית השניה של 2009 ובעיקר ב-2010), הרי שמכפיל זה אינו יקר".



מניית כי"ל צפויה לרכז מחר את תשומת הלב של המשקיעים: בסוף השבוע פוטאש (pcs) הקנדית (סימול pot), יצרנית האשלג הגדולה בעולם, סיפקה אינדיקציה נוספת למצבו הגרוע של שוק הדשנים. pcs הפחיתה את תחזית הרווח לרבעון השני של 2009 ב-37% עד 54%, לרמה של 70 סנט למניה. מניית כי"ל ירדה ב-5.1% ביום חמישי והשלימה בכך ירידה של 15% מתחילת יוני 2009.



חברת אבוג'ן, שעוסקת באיתור ממוחשב של גנים להשבחת גידולים חקלאיים ובדלקים חלופיים, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת סינג'נטה, אחת מחברות הזרעים וחומרי ההדברה הגדולות בעולם. אבוג'ן וסינג'נטה ישתפו פעולה בפיתוח זני סויה שיהיו עמידים לנמטודות, טפילים שחיים בקרקע ותוקפים את הצמח בשלב ההתפתחות.



חברת מיילן הגישה תביעה נגד חברת טבע בטענה להפרת פטנט. מיילן טוענת שהבקשה של טבע לאשר גרסה גנרית למשאף performist מפרה פטנט שרשום על התרופה ומגן עליה עד 2021. התביעה של מיילן תמנע מטבע להשיק גרסה גנרית למשאף במשך 30 חודשים, או עד לזכייתה במשפט הפטנט, לפי המוקדם מבין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully