וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P: החוב הלאומי של בריטניה עלול לזנק לרמות של מלחמת העולם השנייה - יותר מ-200% מהתמ"ג

סוכנויות הידיעות

28.6.2009 / 8:45

כלכלן בנק אוף אינגלנד לשעבר: גירעון הפנסיה של המגזר הציבורי בפועל - 2.45 טריליון דולר, דיווח "טלגרף"



החוב הלאומי של בריטניה עלול לזנק לפי ארבע מרמתו הנוכחית, ליותר מכפליים מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) של הכלכלה השנייה בגודלה באירופה במהלך ארבעה העשורים הקרובים. זאת אלא אם כן תנקוט הממשלה בצעדים קיצוניים להתמודד עם נסיקת עלויות הפנסיה, ביטוח לאומי ושירותי בריאות במדינה. כך עולה מחישובים פנימיים שערכה חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (s&p), דיווח היום העיתון הבריטי "טלגרף".



s&p הורידה בחודש שעבר את תחזית דירוג האשראי של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי", והזהירה כי בריטניה עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה - aaa - במהלך השנתיים הקרובות, עקב הערכות כי חובות הממשלה צפויים לגדול ליותר מהתוצר.



s&p העריכה לפני שנתיים כי השפעת הזדקנות אוכלוסיית בריטניה לצד עלייה בהוצאות הפנסיה והבריאות עלולה להגדיל את החוב הלאומי ליותר מ-150% מהתוצר עד שנת 2050. עם זאת, כעת קיים חשש כי עלויות נוספות הקשורות למשבר הכלכלי העולמי עתידות להזניק את החוב לרמות שנרשמו בשנת 1945, כאשר הוצאות הממשלה עקב מלחמת העולם השנייה הקפיצו את החוב ליותר מ-200% מהתמ"ג.



במקביל, מחקר חדש של ניל רקורד, לשעבר כלכלן הבנק המרכזי של בריטניה, קבע כי ההיקף האמיתית של גירעון הפנסיה של המגזר הציבורי בארה"ב מגיע ל-1.177 טריליון ליש"ט (2.45 טריליון דולר) או סכום שווה ערך ל-20 אלף ליש"ט לכל אדם בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully