וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים זרים צימצמו ההשקעות בשווקים מתעוררים: משכו 1.87 מיליארד דולר בשבוע האחרון

סוכנויות הידיעות

28.6.2009 / 10:42

לפי חברת המחקר EPFR, צמצום ההשקעות נובע מהחשש כי התאוששות היצוא משווקים מתעוררים עלולה להתעכב



משקיעים זרים משכו 1.87 מיליארד דולר מקרנות המשקיעות במניות בשווקים מתעוררים בשבוע שהסתיים ביום רביעי - שבוע ראשון של משיכות מאז חודש מארס. זאת על רקע חששות כי ההתאוששות הצפויה ביצוא משווקים מתעוררים עלולה להתעכב - כך העריכה חברת המחקר epfr, על פי דיווח סוכנות הידיעות בלומברג.



משקיעים משכו 660 מיליון דולר בשבוע מקרנות המשקיעות באסיה (לא כולל יפאן), ומשרו 457 מיליון דולר מקרנות מנייתיות באמריקה הלטינית. משקיעים משכו 262 מיליון דולר מקרנות המשקיעות באסיה - סך המשיכות הגדול ביותר מאז השבוע הראשון של מארס, ומשכו כספים גם מקרנות המשקיעות במניות ברוסיה, ברזיל והודו.



"היפוך המגמה היה הכי בולט בקרנות המשקיעות בשוקי המניות של אסיה ואמריקה הלטינית", נאמר בדו"ח של חברת epfr, העוקבת אחרי קרנות המנהלות נכסים בהיקף של 10 טריליון דולר. "המשקיעים מעלים ספקות לגבי היכן ומתי צפויה להירשם התאוששות ביצוא ויצור סחורות".



"למרות שהתחזית שלנו עדיין אופטימית לגבי שווקים מתעוררים בטווח הארוך, הכלכלות המתפתחות נותרו מאוד לא יציבות, וקשה לראות כיצד הן ימלאו במהירות את החור שנוצר בעקבות קריסת היצוא מהן", העריך האסטרטג פיטר אלסטון מחברת ההשקעות אברדין אסט מנג'מנט.



"בממוצע, התשואה המצטברת על השקעות חדשות בקרנות שווקים מתעוררים מאז השבוע השלישי של חודש מאי הניבו תשואה אפסית או שלילית במונחים דולריים, והדבר עלול לפגוע בהתלהבות המשקיעים להשקיע כספים נוספים בשווקים מתעוררים בטווחה קצר", אמר האסטרטג ג'ונתן גרנר ממורגן סטנלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully