וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של רופרט מרדוק המועמדת המובילה לתפקיד מנכ"ל רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה

סוכנויות הידיעות

28.6.2009 / 10:49

אליזבת מרדוק בת 39 מועמדת לתפקיד מנכ"ל ITV; הערכות בעלות בריטיש סקיי ב-ITV עלולה להוות בעיה



אליזבת מרדוק, בתו של איל המדיה המיליארדר רופרט מרדוק, היא המועמדת המובילה לתפקיד מנכ"ל itv (סימול itv.l), רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה, דיווח בסוף השבוע העיתון הבריטי "טלגרף".



עם זאת, הבחירה במרדוק בת ה-39 לתפקיד עשויה להיחשב להפתעה בשל קשריה לבריטיש סקיי, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בבריטניה אשר מחזיקה בכ-18% ממניות itv, ואשר אחיה של אליזבת, ג'יימס מרדוק, משמש כיו"ר בה. ענקית המדיה ניוז קורפ (סימול nws), שבראשה עומד אביהם, רופרט מרדוק, מחזיקה ב-39% ממניות בריטיש סקיי.



גורמים שמקורבים למצב אמור לטלגרף כי לא ברור אם אליזבת מרדוק כלל תהיה מעוניינת בתפקיד מנכ"ל itv, לאור הסיפוק הרב שהיא שואבת מעבודתה בחברת הפקות הטלוויזיה שיין שייסדה. מרדוק דחתה בעבר הצעות לתפקידים בכירים. בחודש פברואר השנה החליטה לדחות הצעה להצטרף לדירקטוריון ניוז קורפ, לאחר שרשויות הרגולציה בבריטניה קבעו כי עליה למכור את החזקותיה בחברת ההפקה הבריטית שלה (63%) אם ברצונה להצטרף לדירקטוריון.



אליזבת היא בתו השנייה של מרדוק והמבוגרת מבין שלושת ילדיו מנישואיו השניים. עד לאחרונה התמקדו הפרשנים בילדיו האחרים, ג'יימס מרדוק, 35, ולאכלן, 36, כמועמדים לרשת את האימפריה שלו. אליזבת עבדה עבור אביה בעבר אך עזבה לאחר חיכוכים עם בכירים אחרים בחברה ובשל רצונה להצליח בכוחות עצמה. היא כבר הספיקה להוכיח שהיא ניחנת בחושים עסקיים מפותחים, והיתה זו ששכנעה את אביה לרכוש את הזכויות האמריקאיות לתוכנית "אמריקן איידול", שנהפכה לתוכנית הפופולרית ביותר בטלוויזיה, ומשודרת ברשת פוקס של ניוז קורפ.



רשויות הרגולציה בבריטניה מבקשות בשנה החולפת לחייב את בריטיש סקיי למכור את מניותיה ב-itv, בטענה כי החזקות אלו מנוגדות לחוקי ההגבלים העסקיים בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully