וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגלו אמריקן במגעים עם צי'נלקו הסינית בניסיון להדוף הצעת המיזוג של אקסטרטה

סוכנויות הידיעות

28.6.2009 / 11:14

הערכות כי יחודשו המגעים על מיזוג עם Vale הברזילאית; איגודי עובדים מתנגדים למיזוג עם אקסטרטה



ענקית הכרייה אנגלו אמריקן, אשר דחתה בשבוע שעבר הצעת מיזוג מצד חברת הכרייה האנגלית-שווייצית, אקסטרטה, מתכוונת לפתוח במגעים לגבי שותפות עם יצאנית האלומיניום הממשלתית הסינית צ'ינלקו ומשקיע נוסף מהמזרח התיכון שזהותו לא נמסרה, כדי להתגונן מפני ניסיונות נוספים של אקסטרטה לקדם מיזוג, לפי מקורות המקורבים למצב. כך דיווח בסוף השבוע העיתון הבריטי "טלגרף".



סינתיה קרול, מנכ"לית אנגלו אמריקן, נחושה לשמור על עצמאות החברה, והחליטה בשבוע שעבר על דחיית הצעת המיזוג שהגישה אקסטרטה, יצרנית הנחושת הרביעית בגודלה בעולם, לאחר ישיבת דירקטוריון אנגלו אמריקן, שנמכרה חמש שעות.



במקביל, אקסטרטה נערכת למאבק ממושך על המיזוג עם אנגלו אמריקן, אשר עשוי להימשך 18-24 חודשים, אמר מקור המקורב לאקסטרטה, דיווח היום העיתון הבריטי "אינדיפנדנט". אקסטרטה מעוניינת במיזוג עם אנגלו אמריקן כדי ליצור ענקית כרייה עם שווי שוק של כ-44 מיליארד ליש"ט (73 מיליארד דולר), אשר תוכל להתחרות בענקיות הכרייה העולמיות bhp ביליטון וריו טינטו (אשר 9% ממניותיה נמצאות בידי צ'ינלקו).



בשבוע שעבר, ביקרה מנכ"לית אנגלו אמריקן בברזיל כדי לבחון את מערך פעילות החברה במדינה. הנסיעה עוררה הערכות כי סינתיה ניצלה את הביקור כדי לנהל מגעים עם על עסקה אפשרית על חברת הכרייה הברזילאית vale, אשר הגישה בשנה שעברה הצעת רכש עבור אנגלו.



העיתון הבריטי "אובזרוור" דיווח היום כי איגוד עובדי המכרות הלאומי של דרום אפריקה (num), המייצגת 317 אלף עובדים, פועל למניעת המיזוג המוצע בין אנגלו אמריקן לאקסטרטה בטענה כי יוביל לפיטורים נרחבים. אנגלו אמריקן היא החברה התעשייתית הגדולה ביותר בדרום אפריקה, ואחראית ל-3% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) של דרום אפריקה. החברה מעסיקה 110 אלף עובדים בעשרות מכרות בדרום אפריקה, בוטסואנה ונמיביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully