וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 11% ברכישת דירות בבנייה הציבורית במאי לעומת אשתקד; מרבית המכירות התרכזו במודיעין

גיא ליברמן

28.6.2009 / 11:32

מנכ"ל התאחדות הקבלנים: העלייה בביקושים מעלה את החשש שהמחסור בדירות חדשות יגיע מוקדם מן הצפוי



חודש מאי 2009 ממשיך את מגמת העלייה במכירת דירות חדשות בישראל כמו בחודש שקדם לו. על פי נתונים שמפרסם משרד הבינוי והשיכון, מכירת הדירות בבנייה הציבורית (בנייה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון, בניגוד לבנייה ביוזמה פרטית אותה יוזם מנהל מקרקעי ישראל - ג"ל) עלתה ב-11% לעומת החודש המקביל אשתקד והסתכמה ב-354 דירות חדשות.



מרבית המכירות התרכזו בעיר מודיעין (80 דירות) ובהר חומה (45 דירות). מדובר בנתון מעניין, שכן המכירות במאי 2008 התבצעו לפני השפעת המשבר הכלכלי העולמי. בהשוואה לחודש אפריל 2009, המכירות בחודש מאי 2009 נראות אפילו טוב יותר, שכן אז נמכרו בכל הארץ 178 דירות בבנייה הציבורית - קרי, עלייה של 51%.



מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, טוען כי העלייה בביקושים לדירות חדשות לצד הירידה המוכחת בהתחלות בנייה מתחילת השנה, מעלה את החשש שהמחסור בדירות חדשות יגיע מוקדם מן הצפוי: "ועדת הכספים אמנם אישרה את מתן הערבויות לקבלנים על מנת לעודד התחלות בנייה חדשות, אך התוכנית עוד לא יצאה אל הפועל ויש לקדם אותה במהירות האפשרית. בנוסף, על ממשלת ישראל לפעול היום לקידום סטטוטורי של פרויקטים המתעכבים בוועדות התכנון", אמר.



בהמשך השבוע צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את נתוני היקפי מכירת הדירות ביוזמה הפרטית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully