וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה חיובית בשוק הסולידי; לידר שוקי הון: המסר מהודעות הריבית בישראל ובארה"ב מיטיב עם שוק האג"ח

טל לוי

28.6.2009 / 11:59

כעת מעריכים בלידר כי הריבית תיוותר בסוף השנה על 0.5% ולא תעלה ל-1%



שבוע המסחר בשוק הסולידי נפתח בעליות שערים: מחירה של איגרת החוב הממשלתית לתקופה של 10 שנים (המיועדת לפדיון בשנת 2019) עולה בשעה זו בכ-0.6% והיא מציעה תשואה של 5.25%. מחירה של איגרת החוב הצמודה המיועדת לפדיון בשנת 2024 עולה גם הוא ב-0.5% ומי שיחזיק בה עד ליום הפדיון יוכל לרשום לעצמו תשואה שנתית מובטחת של 3.25% בתוספת מדד המחירים לצרכן.



בלידר שוקי הון כותבים הבוקר כי "המסר המרגיע שעלה מהודעות הריבית בישראל ובארה"ב נותן רוח גבית לשוק האג"ח המקומי". בארה"ב, הפדרל ריזרב האמריקאי אותת לשווקים כי העלאת הריבית אינה על הפרק בעתיד הקרוב והוביל לירידת תשואות לכל אורך העקום הממשלתי. נתוני המקרו בשבוע האחרון היו מעורבים (הזמנות בני קיימא גבוהות מהצפוי אך נתוני תעסוקה וצריכה חלשים) ולכן קיימת בשבוע הקרוב חשיבות רבה לכיוון שיתוו מדד מנהלי הרכש לתעשייה ונתוני התעסוקה לחודש יוני.



לאור הודעת הריבית של בנק ישראל בשבוע שעבר, מעריכים כעת בלידר כי ריבית בנק ישראל תיוותר על 0.5% גם בסוף 2009. זאת לאחר שבועות רבים בהם העריכו בלידר כי הריבית תעלה ל-1% עד סוף השנה. כעת, מצפים בלידר להמשך הירידה בציפיות להעלאת ריבית בעקבות המסר הברור בכיוון זה שהתקבל מהחלטות הריבית בשבוע האחרון בישראל ובארה"ב. המשך הירידה בציפיות לאינפלציה בארה"ב וההערכות בדבר אינפלציה מתונה בשנה הקרובה מוסיפים לתמוך בהעדפת האפיק השקלי על פני הצמוד על אף הירידה בציפיות בשבוע האחרון.



בתחום המט"ח, מעניקים בלידר הסתברות גבוהה יותר להיחלשות השקל (flight to safety) מול הדולר בחודשים הקרובים. מנגד, מצפים שם להתחזקות של השקל בטווח הבינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully