וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: עליית תשואות בעקום הממשלתי האמריקאי - עלולה להביא לפיחות בערכו של הדולר

TheMarker

28.6.2009 / 13:00

לפי האנליסטים, בתקופה האחרונה מתקיים קשר ישר בין שער הדולר כנגד האירו, לעומת רמת התשואה לפדיון ב-UST ל-10 שנים



במיטב אומרים כי בתקופה האחרונה מתקיים קשר ישר בין שער החליפין של הדולר כנגד האירו, לעומת רמת התשואה לפדיון ב-ust ל-10 שנים. לפיכך, עליית תשואות בעקום הממשלתי האמריקאי, עקב הגיוסים הנרחבים או עקב רצון המשקיעים לצאת בהשקעה באיגרות אלו, עלולה במקביל להביא לפיחות בערכו של הדולר.



שבוע המסחר האחרון התאפיין בחולשה של הדולר האמריקאי בעולם. הבנק ג'יי.פי.מורגן פרסם מחקר, לפיו רווחי החברות יהיו טובים מאשר הערכות האנליסטים, ואלו יביאו לכך שהמשקיעים יבחרו לנטול יותר סיכון. דרך כך, היקף ההשקעות מעבר לים של האמריקאיים יגדל. כתוצאה, רכישת הנכסים הלא-אמריקאיים תביא למכירה של דולרים.



בנוסף לכך, סין קראה להקמת מטבע חדש רב-לאומי, אשר ינוהל על ידי קרן המטבע הבינלאומית. דברים אלו מגבירים את התהיות לגבי היותו של הדולר האמריקאי המטבע של המפלט האחרון.



כך, בשבוע המסחר האחרון נחלש הדולר במיוחד כנגד המטבעות הבאים: ראנד דרום-אפריקאי (2.6%), ריאל ברזילאי (2.1%) והקרונה השבדית (1.4%). כנגד האירו נחלש הדולר ב-0.85%, ונסחר בסוף השבוע בשער של 1.4056.



מבין המטבעות שנחלשו כנגד הדולר האמריקאי, האנליסטים במיטב מציינים את הדולר הקנדי שרשם פיחות של 1.5%. לפי האנליסטים, הגורמים המרכזיים שהביאו לידי כך היו ירידות במחירי הסחורות ובראשם הנפט, ובמחירי המניות. כל אלו, היו תוצאה של רצון המשקיעים לנוע לנכסים בטוחים. שבוע זה חתם 4 שבועות רצופים של היחלשות בערכו של ה-cad כנגד ה-usd. בסוף השבוע נסחר הדולר הקנדי בשער של 1.1524 לדולר אמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully