וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי דגני: נשר היא לא המקום האופטימאלי להתחיל בו מלחמות מחירים כפי שבחרו לעשות רשתות השיווק

עדי דברת-מזריץ

28.6.2009 / 13:41

נשיא מכון גיאוקרטוגרפיה: כ-25% מהציבור לא קונים ברשת מסוימת אלא מדלגים מרשת לרשת



נשר היא לא המקום האופטימאלי להתחיל בו מלחמות מחירים כפי שבחרו לעשות רשתות השיווק – כך אומר אבי דגני, נשיא מכון גיאוקרטוגרפיה בהרצאה "קמעונאי חדש בא לשכונה – על יצרים ומחירים", בכנס המזון בקריית שדה התעופה.



בהרצאה בחן דגני את מלחמת המחירים האחרונה בין רשתות השיווק שהתקיימה בנשר, כאשר ימים לפני פתיחת סניף של רמי לוי בעיר, החלו רשתות השיווק האחרות במבצעים אגרסיוויים. בשיא המבצע, מגה בול חילקו עוף בחינם, שופרסל דיל מכרו קילו עוף ב-49 אגורות עם הגבלת קנייה ורמי לוי ב-39 אגורות ללא הגבלת קנייה.

"האם קיימת סיבה טובה להתמודד דווקא על נשר? מדובר בעיר עם פוטנציאל פידיון לרשתות של 1350 עד 2000 שקל קניות למ"ר, מה שאומר שזה לא המקום האופטימאלי להיכנס בו למלחמה - אבל זה מה שהרשתות רצו".



"אם אנחנו יוצאים מנשר ומסתכלים על מלחמת המחירים, רואים שכ-25% מהציבור לא קונים ברשת מסוימת אלא מדלגים מרשת לרשת. בשופרסל 26% מהקונים רואים ברשת זו כמקום ממכר עיקרי ו-15% אומרים שהם מדלגים. אותו דבר בערך ניתן לראות גם על ריבוע כחול. בשופרסל רואים שהמעדיפים העיקריים לקנות שם הם מפרנסים קשי יום, גמלאים והסביבה הרוסית. בריבוע כחול אלה גמלאים, גיל הזהב וצרכנים בקבוצת העושר וההשפעה. ברמי לוי – דת ולאומיות וחרדים".



לדבריו, שיעור הנאמנות של לקוחות רמי לוי עומד על 63% בלבד. זאת לעומת 75% בשופרסל ו-73% בחצי חינם. "אני חושב שמדובר במלחמה ללא מפסידים ולא מנצחים, אבל כולם משלמים מחיר. לא היו מנצחים בנשר אבל רמי לוי צבר נקודות ודיווידנדים בנתח לקוח", סיכם דגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully