וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רבוע כחול: "הלקוח של היום מחושב - חסכונותיו לטווח הארוך נפגעו והוא חושש מפיטורים"

עדי דברת-מזריץ

28.6.2009 / 15:24

זאב וורמברנד: "אנחנו רואים לקוח שיש לו פחות זמן ורוצה להיות בטוח שביצע קנייה כדאית"



"הצופן הגנטי של הקמעונות בעת המשבר" - זו היתה כותרת הרצאתו של מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, בכנס השנתי של ענף המזון. במסגרת הרצאה, שנערכה היום (א') בקריית שדה התעופה, ניסה וורמברנד לענות על השאלה "איך רשת קמעונית תנצח את המיתון?".



לדברי וורמברנד, לפני המשבר היו ללקוחות כרטיסי אשראי ומסגרות אשראי, והיום מדובר בלקוח מחושב – הוא נפגע בחיסכון לטווח ארוך, חושש מפיטורים ומקיטון משמעותי בחיסכון הפנסיוני.



"אנחנו רואים לקוח שיש לו פחות זמן ורוצה להיות בטוח שביצע קנייה כדאית. זה אומר שהוא רוצה לדעת שמישהו אחר כבר חשב במקומו. הוא רוצה שיתקשרו איתו באופן פשוט – עם מבצעים פשוטים ואמצעי תקשורת נגישים. הלקוח מעונין להבין בקלות את ערכי המוצר ומרכיביו. חוץ מהפשטות מעניינת את הלקוח גם המהירות – שהרשת תהיה מהירת תגובה בקשר לשינויים בצריכה וגיבוש מהיר ומדויק של פתרונות לקהלי המטרה השונים".



וורמברנד טען כי צריך להסתכל וללמוד מרשתות שיווק באירופה שיצאו מחוזקות מהמשבר. "ב-10-15 שנים האחרונות באירופה וארה"ב יש יותר מחקר, מידע, החלפת ידע בין מדינה למדינה ברשתות השונות. את זה אין לנו עדיין בארץ. בנוסף, בתעשיית המזון בעולם חברות התחברו לחברות מזון גדולות, ולכן הן מקבלות מידע מעבר לים. מי נשאר מאחור? רשתות המזון הישראליות".



"באירופה, ככל שהתמ"ג עולה המותג הפרטי עולה. הדבר הראשון שרשתות צריכות לשאוף אליו זה להעלות באופן משמעותי את נתח המותג הפרטי. בחלק גדול מהרשתות באירופה, מועדון הלקוחות מהווה 70-90% מהפידיון. לדוגמה, באירופה גילו כי ירידה של 5% מהצריכה פגעה בכ-20% מהמוצרים, לכן יש להתאים את מגוון המוצרים למגמות הצריכה: אריזות גדולות, קטנות וכיו"ב".



"בנוסף, לרשתות השיווק כדאי לגבש שיתופי פעולה אסטרטגיים עם ספקים בעלי ידע בינלאומי וביחד הם יעשו דברים כמו - גיבוש מדד דירוג משותף לערכי מוצרים, פיתוח מוצרים יחודיים, הטמעת שיטות מכירה חדשניות ופעילות משותפת למען סביבה ירוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully