וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך אווירי בין ישראל לרוסיה פוגע בעיקר בנוסעים

זוהר בלומנקרנץ

28.6.2009 / 16:13

ישראל לא אישרה לחברה רוסית להגיע ארצה בתגובה על מניעת פתיחתם של קווים חדשים מנתב"ג לשני יעדים ברוסיה



המחלוקת על סידורי האבטחה בין ישראל לרוסיה פגעה היום (ראשון) גם בנוסעי חברת התעופה הרוסית "אירופלוט", שהיו צריכים לשוב מנתב"ג לרוסטוב; ישראל לא אישרה בשלב זה לחברה להגיע ארצה, בתגובה על מניעת פתיחתם של קווי תעופה חדשים - בסוף השבוע - מנתב"ג לשני יעדים ברוסיה.



במקביל, ביטלה סאן דור - חברה בת של אל על לטיסות שכר - שתי טיסות שהיו צריכות לצאת ביומיים האחרונים לסוצ'י ולרוסטוב. חברת התעופה הודיעה ביום שישי האחרון על ביטול הטיסות עקב סירוב השלטונות ברוסיה לאשר נוכחות של אנשי ביטחון מזויינים מישראל בשטח שדות התעופה.



הסכסוך בין ישראל לרוסיה פגע קודם לכן בכ-200 מנוסעי חברת התעופה הישראלית. הנוסעים יכלו לקבל החזר כספי מלא עבור כרטיס הטיסה או לטוס בטיסת סאן דור למוסקווה, שהמריאה אתמול (שבת) בשעה 06:50 בבוקר מנתב"ג, זאת בעלות של חצי ממחיר כרטיס הטיסה אותו שילמו. בחברת אל על הביעו תקווה כי "הבעיה תיפתר, כבר במרוצת השבוע הקרוב".



על פי הסכם התעופה החדש בין ישראל לרוסיה, הותר לחברת תעופה ישראלית, בנוסף לחברת אל על, להתחיל בהפעלת קווי תעופה סדירים לשורת יעדים ברוסיה, לאחר מינוי סאן דור כמוביל הרשמי הנוסף לערים סוצ'י ורוסטוב ברוסיה. בענף התעופה הביעו חשש, כי הסירוב הרוסי נועד למנוע מעשית את כניסתה של חברה ישראלית אשר תתחרה מול חברות התעופה הרוסיות בקווים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully