וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי איכפת מהכלא הרוסי: בוריס ברזובסקי מכר את היאכטה שלו ב-217 מ' ליש"ט - אך נקלע למאבק משפטי

סוכנויות הידיעות

28.6.2009 / 17:53

מתווך שסייע לברזובסקי לרכוש את יאכטת הענק שלו תובע כעת עמלה, לאחר שהאוליגרך מכר את הספינה ברווח



בוריס ברזובסקי, המיליארדר הרוסי הגולה שנשפט בסוף השבוע בהיעדרו ל-13 שנות מאסר, מצוי בימים אלה בעיצומו של סכסוך עם מתווך שסייע לו לרכוש את היאכטה הענקית שלו, אותה מכר לאחר מכן ברווח 47 מיליון ליש"ט (78 מיליון דולר) - כך דיווח היום העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".



את היאכטה, באורך של 110 מטר המצויידת בתותח המסוגל להטביע ספינה גם ממרחק של 91 מטרים, מכר ברזובסקי לסוחר המכוניות והמיליארדר עבדאללה אל-פוטאיים מאיחוד נסיכויות המפרץ תמורת 217 מיליון ליש"ט. עם זאת, המכירה הובילה למאבק משפטי חריף בינו לבין ניקולאס אדמיסטון, המתווך שסייע לו לרכוש את הסירה תמורת 170 מיליון ליש"ט וכעת דורש עמלה בסך 12.75 מיליון ליש"ט.



אדמיסטון, המתמחה ביאכטות מפוארות, נחשב למתווך הבכיר בעולם לספינות פאר ובין חבריו הקרובים נמצאים גם הנסיך פיליפ והנסיך צ'ארלס. לקוחותיו כוללים בין היתר גם את מנכ"ל אורקל, לארי אליסון. לטענת אדמיסטון, הוא מכר לברזובסקי שורה של יאכטות מאז שנאלץ ברזובסקי לגלות ממוסקבה לבריטניה בשנת 2000, והתחלחל לגלות כי הרוסי מכר את היאכטה מבלי לשלם לו עמלה. לטענת ברזובסקי עצמו, אדמיסטון לא היה מעורב בתהליך המכירה ולכן אינו זכאי למעלה.



את היאכטה, המכונה "דאריוס" ונחשבת לאחת המפוארות בעולם, מכר ברזובסקי לאל-פוטאיים עוד בשעה שהיתה בהליכי בנייה, ברווח המוערך ב-47 מיליון ליש"ט. לטענת מקורביו של אדמיסטון, חש המתווך כאילו רומה על ידי ברזובסקי. בתחילה ביקש ברזובסקי לבנות את היאכטה, אחת מהיקרות ביותר שנבנו אי פעם, כדי שתוכל להתחרות ב"פלורוס", היאכטה המפוארות של יריבו ושותפו לשעבר רומן אברמוביץ'. בין היתר, מצוידת היאכטה באמצעי ההגנה המשוכללים ביותר מכל יאכטה אחרת בעולם.



ביום שישי גזר בית משפט מחוזי במוסקבה 13 שנות מאסר בפועל על ברזובסקי, שנשפט בהיעדרו בשורה של עבירות, בהן מעילה בסך 58 מיליון רובל (1.9 מיליון דולר) מכספיה של יצרנית המכוניות הרוסית אווטובאז בתחילת שנות ה-90. ברזובסקי, ממתנגדיו הבולטים של נשיא רוסיה לשעבר וראש ממשלתה כיום, ולדימיר פוטין, זכה למקלט מדיני בלונדון לפני יותר מ-7 שנים לאחר שהואשם בשורה של עבירות, בהן הונאה וניסיון להפיל את ממשלו של פוטין. ב-2007 הוא הורשע בהיעדרו במעילת מיליוני דולרים מכספי של חברת התעופה הרוסית אירופלוט ונידון לשש שנות מאסר. עד היום דחתה בריטניה את בקשותיה של רוסיה להסגירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully