וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ועד הדוכנים בשוק הכרמל: "שר האוצר מתרפס בפני הרשתות, הוא יודע שאולי מחרתיים הוא יעבוד אצלם"

חיים ביאור

28.6.2009 / 21:52

סוחרי שוק הכרמל השביתו היום את הדוכנים לשעתיים; מתנגדים להטלת מע"מ על פירות וירקות



"שר האוצר מתרפס בפני רשתות השיווק והסץפרים. הוא יודע שאולי מחרתיים הוא יעבוד אצל אחד מבעלי הרשתות. אשתו קונה שקשוקה אבל לא בשווקים, אלא במסעדת ד"ר שקשוקה", כך אמר היום רפי מזרחי, ראש ועד בעלי הדוכנים בשוק הכרמל בתל אביב, במהלך הפגנה נגד הטלת מע"מ על פירות וירקות. בתום ההפגנה השביתו הסוחרים את הפעילות בכל דוכני המזון בשוק למשך שעתיים.



מחר מתכוונים גם בעלי הדוכנים בשוק מחנה יהודה בירושלים לקיים פעולת מחאה דומה, ומחרותיים צפויה הפגנה של מאות בעלי דוכנים מול הכנסת, יחד עם פעילי התנועה החברתית עמ"י (למען עתיד ישראל) וחקלאים העוסקים בגידול פירות וירקות, בעת שוועדת הכספים תדון בחלטת האוצר להטיל מע"מ על פירות וירקות.



"המאבק של סוחרי השווקי הפתוחים בישראל נגד הטלת המע"מ על פירות והירקות אינו רק למען המשך פרנסתם, אלא זהו מאבק של הציבור כולו", אמר מזרחי. "לא רק אנו רואים בזה מכת מוות, אלא גם - ובעיקר - הקונים שלנו, שכמעט כולם שייכים לשכבות החלשות בציבור. עשירים לא רואים פה.



"על שטייניץ לזכור שמי שהביא למינוי שלו כשר האוצר זה אנחנו, אנשי השווקים שהצביעו ליכוד", הזהיר מזרחי. "בושה שהוא משתלח באנשי השווקים ורומז שהם מעלימי מס. פשוט אין לו מה להגיד. אני משלם מס הכנסה, לא כפי ששלטונות מס הכנסה רוצים, אלא כמה שצריך. שיבדקו כמה הוא משלם וכמה אני. שטייניץ מנותק מהציבור. מחובר לאנשים שחלק מהם יושבים בבית הסוהר. נראה אותו עובד בשוק 16 שעות ביממה, בשמש או בגשם".



בעת השביתה בשוק הכרמל, הגיעה למקום ח"כ מירי רגב (ליכוד) כדי לתמוך במתנגדים להטלת מע"מ על פירות וירקות. "אני מתכוונת להילחם ביוזמת האוצר, למרות האיומים להדיח אותי מוועדת הכספים", אמרה. הסוחרים בשוק אמרו לה שאין להם כל אפשרות להיערך לגביית המע"מ מהקונים, וכי המהלך הוא בגדר "לקיחה מהעניים ומתן לעשירים ולפיכך הגדלת הפערים החברתיים".



אנשי תנועת עמ"י הציעו לציבור במקום להשתתף ב"סעודה אחרונה" של פירות וירקות ללא מע"מ. לדברי מנכ"ל עמ"י, יצחק זיוון, "מרכיב הפירות והירקות בסל המזון של משפחות מהשכבות החלשות גדול פי שניים לעומת סל המזון של האוכלוסייה המבוססת. המשמעות המיידית של הצעד האכזרי של הטלת מע"מ על מוצרים אלה היא פגיעה ביכולתם של אנשים בעלי הכנסות נמוכות להביא מזון הביתה. לא ניתן לזה לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully