וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות הגדולות הסוחרות באג"ח של ממשלת ארה"ב: הגרוע מכל כבר חלף; הביקוש לאג"ח עולה

סוכנויות הידיעות

29.6.2009 / 10:20

בשבוע שעבר רשם שוק האג"ח הממשלתיות את השבוע הטוב ביותר השנה כשהתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-3.55%



החברות הגדולות בוול סטריט הסוחרות באג"ח אומרות שהגרוע מכל כנראה כבר חלף עבור שוק האג"ח הממשלתיות, לאחר שאג"ח אלה רשמו במחצית הראשונה של השנה את ההפסדים הכבדים זה שלושה עשורים לפחות, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



על פי תחזיתן של 16 החברות, אשר סוחרות באופן ישיר עם הבנק הפדרלי, התשואה על האג"ח לעשר שנים תסיים את השנה בשינוי קל לעומת היום, ויגעו לתשואה של 3.58%, בהשוואה ל-2.21% בסוף 2008.



החברות, בהן נכללות ג'יי פי מורגן צ'ייס וגולדמן סאקס, אמרו כי גל המכירות של האג"ח יואט, לאחר שהחודש נראו סימנים שמשקיעים זרים רוכשים סכומי שיא של אג"ח שהנפיק ממשל אובמה. בנוסף לכך, התשואות - אשר הגיעו החודש לשיאן מאז נובמבר - מושכות משקיעים שסבורים כי התאוששות הכלכלה תהיה איטית. עד כה הערכותיהן של החברות היו מדויקות. סקר שנערך בינואר הראה שהחברות חזו שהאג"ח הממשלתיות ייפלו בעקבות תוכניות התמריצים הממשלתיות והעובדה שהביקוש ירד.



מדד האג"ח u.s. treasury master של מריל לינץ' לשוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ירד ב-4.41% מאז דצמבר. המדד עלה ב-14% בשנה שעברה, בעת הידרדרותה של הכלכלה העולמית לתוך המיתון הקשה זה שישה עשורים.



בשבוע שעבר רשם שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות את השבוע הטוב ביותר השנה, והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.24% ל-3.55%, וזאת לאחר שמשקיעים לא ישירים, הכוללים בנקים מרכזיים זרים, רכשו 67.2% מאג"ח ממשלתיות לשבע שנים בשווי שיא של 27 מיליארד דולר שנמכרו ביום חמישי האחרון. הביקוש היה גדול גם לאג"ח ממשלתיות לחמש שנים שנמכרו בשבוע שעבר ב-37 מיליארד דולר ולאג"ח לשנתיים שנמכרו ב-40 מיליארד דולר ורשמו את הביקוש הרב זה שש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully