וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: התיקון הזמני בתשואות למטה קרוב לידי מיצוי, ובקרוב נשוב למגמת עלייה באג"ח הממשלתיות בעולם

TheMarker

29.6.2009 / 10:45

האנליסטים ממשיכים להמליץ להימצא בחלק הקצר של העקום; מעדיפים את האג"ח הצמודות בארה"ב, במיוחד בטווחים הבינוניים והארוכים



בבנק לאומי אומרים כי בשבועות האחרונים היינו עדים לתיקון כלפי מטה ברמת התשואות, לאחר עליית התשואות החדה לאורך העקום האמריקאי מתחילת 2009 ועד סוף חודש מאי. התיקון התבקש הואיל והתשואות לאורך העקום עלו לרמה שלא נותנת ביטוי מספק לעובדה ששיעור האבטלה בארה"ב נושק ל-10%, שרמת האינפלציה היא אפסית וששיעור החיסכון בארה"ב נמצא במגמת עלייה ועומד על 6.9%.



יחד עם זאת, האנליסטים סבורים שהתיקון הזמני ברמת התשואות כלפי מטה קרוב לידי מיצוי, וכי בקרוב נשוב למגמת עליית התשואות שאפיינה את המסחר באג"ח ממשלתיות, במהלך 5 החודשים הראשונים של 2009, אם כי בשיעור מתון יחסית.



האנליסטים מעריכים כי היקף ההנפקות של אג"ח ממשלתיות ימשיך להיות הגורם הדומיננטי שישפיע על רמת התשואות העתידית, וילחץ אותן כלפי מעלה. "אומנם ההנפקות החדשות בשבוע שעבר הסתיימו בהצלחה, ואולם להערכתנו לא לעולם חוסן, וייתכן כי בגל ההנפקות האדיר הצפוי בהמשך השנה נצפה בירידה בביקושים", אומרים בבנק לאומי.



לטענת האנליסטים, הדבר עלול לבלוט כאשר הבנק המרכזי בארה"ב, שכבר קנה אג"ח ממשלתיות בהיקף של 180 מיליארד דולר עד כה, יסיים את המכסה עליה הוחלט העומדת על 300 מיליארד דולר. בנוסף, האנליטסים מציינים גם את הערת הבנק המרכזי בסין, בדבר הצורך ביצירת מטבע בינלאומי חדש. אם כי לטענת הכלכלנים, לאמירה מסוג זה יש בעיקר מניעים פוליטיים, ואין לצפות לשינוי מדיניות דראסטי מצד סין בכל הקשור לרכישת אג"ח של ממשלת ארה"ב. זאת, לאור האחזקות הגבוהות שלה בנכס פיננסי זה.



יחד עם זאת, הערה זו מצטרפת למספר הערות קודמות של נציגי מדינות שונות ברחבי העולם ובעיקר מדינות ה-bric. הדבר עשוי להעיד על שינוי הדרגתי, מתון וארוך טווח, שיגרום לירידה באטרקטיביות של אג"ח של ממשלת ארה"ב, אומרים בבנק לאומי. לאור כל זאת, האנליסטים ממשיכים להמליץ למשקיעים להימצא בחלק הקצר של העקום.



ציפיות האינפלציה המגולמות באג"ח הצמודות למדד (tips), עומדות על כ-0.31% בטווחים הקצרים (0.68% לפני שבוע), ו-1.69% בארוכים (1.93% לפני שבוע). האנליסטים נשארים עם ההעדפה לאג"ח הצמודות על פני הרגילות, במיוחד בטווחים הבינוניים והארוכים, הואיל ובטווח הקצר מסתמן שהעלייה באבטלה והירידה בצריכה יצליחו לרסן את האינפלציה. מנגד, כאשר ארה"ב תצא מהמשבר קיים סיכוי סביר שהיא תחזור לשיעור האינפלציה השנתית ארוך הטווח, העומד על כ-3%.



באפיק הקונצרני, האנליסטים בבנק לאומי ממשיכים לנקוט גישה זהירה ולהעדיף אג"ח בדרוגים גבוהים. למשקיעים המעוניינים להגדיל את רמת הסיכון, ההשקעה במוסדות פיננסים יציבים יחסית בעלי מרווח cds נמוך מעניינת, ובמיוחד כאשר חלק מהמוסדות חזרו להנפיק אג"ח ללא ערבות ממשלתית. ההעדפה של הכלכלנים למח"מ קצר נותרת בעינה.



האנליסטים סבורים שרמת התשואות לאורך העקום האירופאי משקפת בצורה נאמנה את המיתון בגוש האירו, ולפיכך, במהלך השבועות הקרובים צפוי מסחר תנודתי. יחד עם זאת, בטווח הארוך יותר צפוי היקף ההנפקות הממשלתיות הגדול לתמוך במגמת עליית התשואות, כמו גם התייצבות נתוני המאקרו. בבנק לאומי ממליצים למשקיעים סולידיים להמשיך ולהתרכז בחלק הקצר של העקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully