וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבנות הונאת מיידוף נלחמים באכזריות אחד בשני בניסיון לקבל פיצויים גדולים יותר

ניו יורק טיימס

29.6.2009 / 10:51

אחת מקורבנות ההונאה: "זה כמו מלחמות של משתתפים בתוכניות ריאליטי; כל אדם דואג רק לעצמו"



למרות הציפייה כי ישמרו על סולידריות, קורבנותיה של הונאת הענק שביצע ברנרד מיידוף נלחמים באכזריות אחד בשני בימים אלה, בניסיון להגדיל את הפיצויים שיקבלו על הפסדיהם מההונאה על חשבונם של משקיעים אחרים.



בשעה שמיידוף ממתין לגזר דינו בבית המשפט המחוזי הפדרלי במנהטן, המשקיעים שהפסידו את חסכונותיהם בהונאת הפונזי שביצע במשך יותר משלושה עשורים מנסים לפגוע בקורבנות אחרים במטרה לקבל חלק גדול יותר מכספי הפיצוי. חלק מהמשקיעים חוששים כי הם יקופחו לעומת קורבנות אחרים, מאחר שלא השקיעו במיידוף ישירות אלא באמצעות קרנות שונות.



הטיפול במשקיעים והפיצוי שיקבלו תלוי בשורה של גורמים, מהאופן בו השקיעו במיידוף ועד השאלה האם משכו את כספם לפני שההונאה התגלתה. רק שבריר קטן מ-65 מיליארד הדולרים שאבדו במסגרת ההונאה, לפי הערכות התובעים, נתגלה עד כה ולמרות שהביטוח הפדרלי יכסה חלק קטן מההפרש – ברור שרוב הקורבנות לא יצליחו אפילו להתקרב לכיסוי הפסדיהם. במטרה לקבל נתח גדול יותר מעוגת הנכסים שהוחרמו ממיידוף ומחברת ההשקעות שלו, מנסות קבוצות שונות של משקיעים להשפיע על תאגיד ביטוח המשקיעים בניירות ערך בארה"ב (spic).



"זה כמו מלחמות של משתתפים בתוכניות ריאליטי. כל אדם דואג רק לעצמו כרגע", אמרה ג'ק מירו ברניקר, דור שני ללקוחות מיידוף, שהוריה הגמלאים הפסידו את כל חסכונותיהם לאחר שהשקיעו במיידוף באמצעות קרנות מתווכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully