וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפוך במגמת ההלאמות ברוסיה: המשבר מאלץ את רוסיה לפנות למשקיעים זרים בפיתוח ענף האנרגיה

רויטרס

29.6.2009 / 11:14

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הציע לרויאל דאץ'-של לסייע בפיתוח שדות נפט וגז חדשים



ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, החל בהיפוך מגמת ההלאמה של מגזר האנרגיה במדינה. פוטין הציע לענקית הנפט האנגלו-הולנדית, רויאל דאץ'-של, להשתתף בפיתוח שדות גז חדשים לחופי רוסיה. של, שרגליה נדחקו מפרויקט ענק קודם ברוסיה ב-2006, קיבלה את ההצעה.



פוטין פעל להלאמת מגזר האנרגיה ברוסיה, באמצעות רכישות והשתלטויות על נכסים שהיו בשליטת חברות זרות, או חברות בידיים פרטיות. רויאל דאץ'-של הייתה אחת הקורבנות של מדיניות זו, כאשר ב-2006 אילץ אותה הממשל לוותר על השליטה בפרויקט הגז הטבעי סחלין-2. כעת, החברה קיבלה את הצעתו של פוטין, להשתתף בפיתוח הפרויקטים סחלין-3 וסחלין-4.



הצעתו של פוטין הוגשה לאחר שבוע של עסקות אנרגיה עם חברות זרות, ביניהן גם טוטאל הצרפתית. החולשה במחיר הנפט, הנמוך כיום במחצית מהשיא שנקבע לפני כשנה, מקשה על רוסיה להשקיע בפיתוח משאבי האנרגיה שלה והוביל אותה לפנות להשקעות זרות. מדובר במגמה הפוכה לעמדה בה נקטה רוסיה בשנים הקודמות, בהן ניסתה לדחוק את רגליהן של חברות זרות משדות הנפט והגז שלה.



"הפרויקטים האלו דורשים קידוח ימי בתנאים קשים, בהם לניסיון הרב שלכם יהיה יתרון עצום", אמר פוטין למנכ"ל של, ירון ון דר ויר. האחרון קיבל את ההזמנה ואמר כי הגיעה העת להתחיל לקדם את הפרויקטים האלו, כיוון שכעת בעקבות המשבר ירדו מחירי הבנייה. "אנו מוכנים להתחיל לעבוד במהירות. זרימה מחודשת של השקעות לרוסיה היא סימן טוב - לנו ולרוסיה", הוסיף ון דר ויר.



מונופול הגז הטבעי של רוסיה, גזפרום הממשלתית, השיקה את שדה הגז סחלין-2, אותו רכשה במחיר מוזל משל שמחזיקה כעת ב-27.5% בפרויקט. סחלין-3 וסחלין-4 נמצאים בשלב התחלתי עדיין, וזקוקים להשקעה גדולה עוד בשלב הערכת היקף הנפט והגז שבהם.



מכירת השליטה בסחלין-2 לגזפרום הממשלתית התבצעה תחת לחץ חקירות, באשמת הפרות חוקים סביבתיים. ממשלת רוסיה הפעילה בשנים קודמות לחצים דומים על bp הבריטית, שנאלצה למכור את פרויקט הדגל שלה בשדה הגז קוביטקה, שבמזרח סיביר, לגזפרום. בנוסף, רוסיה הלאימה את ענקית הנפט יוקוס לאחר שהחברה הואשמה בחובות מס בסך מיליארדי דולרים, ויו"ר החברה, מיכאיל חודורקובסקי, נשלח לכלא בסיביר בגין הונאה וסעיפי אישום נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully