וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: בטווח הקצר המטבע האירופאי יכול להתחזק לרמות של 1.43 אירו לדולר

TheMarker

29.6.2009 / 11:39

לפי האנליסטים, יש תמיכה לצמד דולר-ין ב-95.16 והתנגדות ב-95.60



הדולר סיכם את השבוע החולף בהיחלשות ביחס למרבית המטבעות המובילים, על רקע מסחר הפכפך בשוקי ההון בעולם שהביא לחוסר כיוון ברור במסחר במטבע. השבוע הנוכחי עמוס באירועי סיכון עבור המטבעות המובילים, ועשוי להביא עמו כיוון ברור יותר לתנועות המסחר בזירת המט"ח הגלובלית. הבוקר נסחר הדולר בהתחזקות ביחס למרבית המטבעות המובילים, כשהאירו נחלש ב-0.3% ונסחר תמורת 1.4028 דולר.



הצמד אירו-דולר נסחר הבוקר ברמות של 1.4025, והשבוע יעמדו בפניו שני אירועי סיכון מרכזיים. באירופה תהיה זו החלטת הריבית של הבנק המרכזי, ביום חמישי בצהריים. התחזיות המוקדמות צופות שבבנק ימשיכו להתעקש על השארת גובה הריבית הנוכחי, העומד על 1%. למעשה, הותרת גובה הריבית על האירו שומרת על פער ריביות לטובתו של המטבע האירופי, כאשר הריבית בארה"ב נותרת אפסית.



דבר זה עשוי לתמוך באירו בטווח הקצר בתנאי שישמר פער הריביות, ואז יכול להיות שהמטבע האירופאי יתחזק לרמות של 1.43 אירו לדולר. אירוע הסיכון השני הצפוי לצמד אירו-דולר, צפוי עם פרסום דו"ח התעסוקה האמריקאי (ללא המגזר החלקאי) בחמישי בערב. הדו"ח עשוי לקבוע את התחזיות הכלכליות לזמן הקרוב, ובכך להעניק למסחר בדולר את הכיוון הנחוץ לו, בייחוד לאור השבוע החולף.



מרבית המדדים המובילים באסיה נסחרים הבוקר בירידות, לאחר פרסום נתוני הייצור התעשייתי לחודש מאי, שעלו בשיעור קטן מהתחזיות. אנליסטים בכירים מסבירים, כי על אף שהמצב הכלכלי עדיין קשה ביותר, ניתן להבחין בשינוי לטובה במצבה של יפן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. המלאים ביפן המשיכו להתכווץ במהלך מאי, בעוד שהמשלוחים הימיים דווקא גדלו. הנתון מצביע על כך שבניגוד לתפיסה המקובלת, חברות יפניות דווקא מצליחות להתאים את עצמן לשינויים בכלכלה העולמית. זו גם הסיבה כנראה שהצמד דולר-ין נסחר ברמות של 95.43, כאשר יש תמיכה לצמד ב-95.16 והתנגדות ב-95.60. פריצה של אחד הגבולות תהווה איתות חם לקנייה, או מכירה של הצמד, בהתאם.



בגזרה המקומית, המסחר באחד העם נפתח כשברקע, בבורסות העולם, נראה כי הסנטימנט השלילי משתלט. המסחר באסיה עבר בבוקר יום שני לירידות, והחוזים העתידיים על המדדים המובילים באירופה מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר. ביום ראשון המסחר בתל אביב ננעל בעליות חדות, לאחר שבנקאים בכירים העריכו כי המשבר הכלכלי בישראל קרוב לסיום. בזירת המאקרו המקומית, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם היום את מדדי המחירים של סחר החוץ לרבעון ראשון.



הדולר מאבד הבוקר כ-0.5% ונסחר בין הבנקים סביב 3.954 שקל, בעוד שהאירו יורד בשיעור דומה ונסחר בין הבנקים סביב 5.5455 שקל. אתמול לא התקיים מסחר במט"ח, אולם ביום שישי עלה הדולר ב-0.278% ושערו היציג נקבע על 3.973 שקל.



הנפט נסחר בבוקר יום שני בקרבת ה-69 דולר לחבית, כאשר משקיעים רבים גרפו רווחים נאים לכיסם ממש לפני סוף השבוע האחרון, וגרמו לזהב השחור לסגת. מגמה זאת תואמת את החששות אותם מביעים בשבועות האחרונים המשקיעים, כי שינוי לטובה בריבית על חשבונות החיסכון בארה"ב עשוי לעכב את יציאת הכלכלה האמריקאית מהמשבר הכלכלי.



בבוקר יום שני הדולר ממשיך את מגמת החולשה, אותה הפגין מספר פעמים בשבועות האחרונים. עם המתח הגאו-פוליטי בניגריה, נראה שמחירי הנפט כעת יהיו במגמת עלייה לפחות בטווח הקצר, לכיוון 72 דולר, התמיכה הבאה שלהם. מבין לקוחות פינוטק הסוחרים בנוזל השחור, כ-59% עמדו אמש בעמדת הקנייה (לונג). הסחר העולמי בנפט היה ביום שני סביב רמות ה-242,559 מיליארד דולר, בהשוואה ליום הקודם (שישי) 365,794$ מיליארד.



מחירי הזהב בבוקר יום שני הצליחו לתקן קמעה לרמות ה-939 דולר לאונקיה, לאחר רמת השיא הדו-שבועית אותה קבעו בשבוע החולף. נתונים מעודדים מצידה של כלכלת ארה"ב, ודאגות קטנות מתמיד בנוגע לשד האינפלציוני, מסיטים משקיעים שונים מהסחורות ובכללן הזהב. אולם, מפלס אי הוודאות בשווקים נראה כעת במגמת עלייה, ולכן הזהב מצליח לתקן למעלה כשהוא עלול להגיע בטווח הקרוב לרמות של 952 דולר. אחוז הקונים של הזהב מתוך לקוחות פינוטק עומד כעת על 42%. במקביל התנהל בבוקר יום שני מסחר במתכת היקרה ברמות של 3396 מיליארד דולרים, וביום המסחר הקודם לו (שישי) התנהל הסחר בזהב בכמויות של 9816 מיליארד דולרים.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully