וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מינהל מקרקעי ישראל, אריאל אטיאס: להסדיר תעסוקה לא חקלאית לחברי מושבים על קרקעות המדינה

עמירם כהן

29.6.2009 / 15:34

מזכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד: בעלי משקים רבים הופכים לעבריינים בעל כורחם



יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל ושר השיכון אריאל אטיאס, הצטרף לתביעה להתיר תעסוקה לא חקלאית לחברי המושבים על הקרקעות החקלאיות שחכרו מהמדינה. אטיאס, שדיבר בכנס שקיימה תנועת המושבים בנושא הרפורמה במקרקעי ישראל, אמר כי בציבור יש שילוב של חוסר הבנה ודמגוגיה בנושא העיסוקים הלא חקלאיים על קרקעות המדינה ובכוונתו לפעול להסדרת הנושא. אטיאס אמר כי יפעל להסדיר את נושא התעסוקה לא חקלאית במושבים "בצורה מידתית" כבר בחודשים הקרובים. בכנס שהתקיים בקיבוץ שפיים השתתפו 300 נציגים ממושבים מכל הארץ.



המצוקה הכלכלית במושבים והקושי להתפרנס מחקלאות בלבד אילצו בעשורים האחרונים חברי מושבים רבים, בעיקר במרכז הארץ, להשכיר את משקיהם לצד ג' בניגוד לחוק האוסר על כך ולהקים עליהם עסקים לא חקלאיים (מחסנים, בתי מלאכה, חנויות, מסעדות וכדומה).



עוד אמר יו"ר המינהל ושר השיכון, כי במסגרת הסדרת הנושא יתמוך במתן אישור לעסקים שאינם מזהמים, שאינם פוגעים באיכות הסביבה והמשתלבים באופי הכפרי של המושבים.



שר הביטחון אהוד ברק, אמר בכנס כי מפלגת העבודה תעמוד על כך, שחברי המושבים יקבלו זכויות קניין וזכויות בנייה שוות לאלו שמקבלים החוכרים העירוניים במבצעי ההיוון שעורך מינהל מקרקעי ישראל מעת לעת.



מזכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד, קרא לממשלה להתייצב והוביל את רישום חלקות המגורים על שמם של חברי המושבים ולא להמתין לדיון בבג"צ בנושא (בבג"צ מתנהלת עתירה של הגופים הירוקים ו-15 הערים הגדולות נגד החלטת מועצת המינהל 979 לאפשר תעסוקה לא חקלאית על חצי דונם מחלקת המגורים במושבים).



בן דוד הדגיש כי היעד הראשון של תנועת המושבים בנושא הקרקעי הוא להגיע לחוזה חכירה מוסכם ארוך טווח (49 כפול 4 שנים). עוד אמר בן דוד, כי אי ישום החלטות מועצת מינהל מקרקעי ישראל בנושא התעסוקה ואי הסדרת זכויותיהם של חברי המושבים בחלקת המגורים יצרו מצב אבסורדי, לפיו בעלי משקים רבים הופכים לעבריינים בעל כורחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully