וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הזונות בארה"ב נפגעות מהמשבר

סוכניות הידיעות

29.6.2009 / 16:04

ירידה של 60% בהכנסות מזנות במדינת נבאדה - המדינה היחידה בארה"ב שבה הזנות היא עיסוק חוקי

ענף הזנות בנבאדה נפגע אף הוא מהמשבר הכלכלי העולמי, שהוביל לירידה חדה בתיירות ההימורים הזורמת למדינה המדברית, הצרכנית העיקרית של ענף הזנות.

נבאדה היא המדינה היחידה בארה"ב בה הזנות היא עיסוק חוקי וממוסד. במדינה כ-25 בתי בושת חוקיים, שבשנים טובות יותר רושמים הכנסות בסך 50 מיליון דולר. לדברי ג'ורג' פלינט, מנהל איגוד בעלי בתי הבושת של נבאדה, הכנסות חלק ממוסדות אלה ירדו ב-70%-60%. גם המוסדות החסינים יותר דיווחו על ירידה של 20% לפחות.

לדברי פלינט, המשבר הוביל לגידול במספר הנשים שנכנסות לעיסוק הזנות - הן חוקית והן בלתי-חוקית. אך המשבר גם פגע בביקוש, ובעקבות זאת גם במחירים, הנעים לרוב בין 75 ל-250 דולר לפגישה קצרה. השפעה הנראית ביותר לעין היא שנשים רבות עובדות במחירים הנמוכים בחצי לעומת המחירים לפני כמה שנים", אמר.

בתי בושת היו נפוצים בנבאדה כבר במאה ה-19, כאשר שימשו בעיקר את הכורים והבוקרים של מערב ארה"ב. כיום הם משמשים יותר את תיירות ההימורים במדינה. הזנות בנבאדה ממוסדת ועל נשים העוסקות בזנות במדינה לעשות זאת באחד המוסדות המורשים במדינה. בלאס וגאס וסביבותיה אסור העיסוק בזנות, אך במרחק שעה וחצי נסיעה נמצאים מרבית בתי הבושת במדינה.

כ-70% מלקוחות בתי הבושת הם תיירים, וכרבע מהם הם תיירים זרים. אך המשבר פגע קשות בתיירות לנבאדה - בעיקר תיירות הימורים, ולפיכך גם בביקוש לשירותי זנות. בתי הבושת של נוואדה, המנסים לעגן את חוקיותם, תומכים בהגדלת המיסוי על הענף.

נשים העובדות בבתי הבושת של נבאדה מועסקות כעצמאיות, הנמצאות במקום במשך כמה שבועות או כמה חודשים ברציפות. נאסר עליהן לצאת מתחומי המוסד בו הן מועסקות, ועליהן להיות מוכנות למעין "מסדר" תוך 3 דקות באם מגיע לקוח - מי שמאחרת עשויה להיות מפוטרת.

מליסה פארלי, פעילה חברתית שחקרה את בתי הבושת בנבאדה, טוענת כי נשים שהגיעו למקומות שכאלו כבר חוו צרות כלכליות ואחרות. היא מצאה כי רבות מהן היו מחוסרות בית בשלב כלשהו בחייהן או שחוו התעללות כילדות. היא מציינת כי בנוואדה נרשם אחד משיעורי האלימות המינית הגבוהים בארה"ב עם 42 מקרי אונס לכל 100 אלף נפשות ב-2007 לעומת ממוצע של 30 בכלל ארה"ב.

בוב קופין, מחוקק דמוקרטי בבית המחוקקים של נבאדה, ממציעי הטלת מס על זנות, טוען כי אין טעם לנסות להוציאה מחוץ לחוק. "יותר קל למנוע את משב הרוח הדרומית מאשר להעמיד פנים שאפשר במחי עט לאסור על זנות". לטענתו, בתי הבושת אינם פוגעים בתדמית של לאס וגאס, שכל כולה מבוסס על הימורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully