וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר על מיידוף 150 שנות מאסר

עידן דורנר

29.6.2009 / 18:34

ביהמ"ש בניו יורק הטיל על יו"ר נאסד"ק לשעבר, שביצע הונאה בשווי עשרות מיליארדי דולרים בכספי לקוחותיו, את העונש המקסימלי על הסעיפים בהם הואשם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

בית המשפט בניו יורק גזר היום (שני) על ברנרד מיידוף, לשעבר יו"ר נאסד"ק, המואשם בהונאת פונזי הגדולה בהיסטוריה בהיקף של 65 מיליארד דולר, 150 שנות מאסר, העונש המקסימלי על פי חוק על האשמות בהם הודה. מבית המשפט, בו העידו גם היום קורבנותיו, עלו צהלות ומחיאות כפיים עם הישמע גזר הדין. השופט במשפט אמר כי ההונאה היתה "מטלטלת".

לפני מתן גזר הדין פנה מיידוף לבית המשפט ואמר בקול רגוע: "אינני יכול לספק שום תירוץ להתנהגות שלי. איך ניתן להצדיק בגידה באלפי משקיעים שהפקידו בידי את חסכונות חייהם?". הוא הוסיף כי ניסה לשנות את דרכו, אך "ככל שניסיתי יותר, כך גדל הבור שכריתי לעצמי". לדבריו, "אני חי כעת חיי יסורים, לאור הכאב והסבל שגרמתי".

מיידוף, בן 71, ביקש לקצוב את עונשו ל-12 שנים בלבד, בטענה כי גם עונש כזה הוא בבחינת מאסר עולם, בשל גילו המתקדם. הוא הודה בחודש מרץ באישומים נגדו, שכללו 11 סעיפים, בהם הונאת ניירות ערך, הונאה באמצעים אלקטרוניים והלבנת כספים במשך עשרות שנים, שגרמה לאלפי לקוחותיו להפסיד מיליארדי דולרים. הפרשה נחשפה רק ב-11 בדצמבר, למרות שבמשך שנים רבות התקבלו אזהרות לגבי ההונאה. הרשויות טוענות כי מיידוף הודה בפני בניו ב-10 בדצמבר על ההונאה, לאחר הפסדים של 50 מיליארד דולר, ואמר להם כי הוא צפוי ללכת לכלא. הונאת פונזי היא הונאת ממון בה מוחזר כסף למשקיעים ותיקים, על חשבון המשקיעים החדשים.

בין הלקוחות המפורסמים של מיידוף שנפגעו קשות מהפרשה ארנון מילצ'ן, סטיבן שפילברג ז'אז'א גאבור, אוניברסיטת קולומביה ובעל קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס פרד וילפון. גם בארץ נפגעו מוסדות רבים מהונאת מיידוף כמו הטכניון, קרן אמריקה ישראל, אגודת ידידי התזמורת הפילהרמונית בארה"ב, עמותת על"ם ועוד.

מרבית כספי המשקיעים שהועברו למיידוף לא אותרו, אך נכסיו של מיידוף ביניהם בתיו בפאלם ביץ' שבפלורידה ובלונג איילנד שבניו יורק חולטו ונמכרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully