וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל פדרמן: הטלת מע"מ על התיירות הנכנסת תגרום לאובדן הכנסה פיסיקאלית של כ-94 מ' ש' בשנה הקרובה

זוהר בלומנקרנץ

29.6.2009 / 17:57

אלי גונן: כולנו עומדים מאחורי השר מיסז'ניקוב ומחזקים אותו במאבק בגזירת האוצר



יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, מיכאל פדרמן, התריע היום מפני הטלת מע"מ על שרותי התיירות הנכנסת ואמר, כי היא תפגע בתנועת התיירים לישראל. פדרמן קרא לחברי וועדת הכספים של הכנסת להתנגד מחר (יום ג') באופן נחרץ להטלת מע"מ על שירותי התיירות הנכנסת, וחיזק את שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, "במאבק בגזירת האוצר".



בכנס חרום שכינסה הבוקר נשיאות לשכת התיאום של תעשיית התיירות עם נציגי כלי התקשורת, נמסר כי "גזירת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי התיירות הנכנסת עומדת בניגוד מוחלט להצהרות הממשלה לפעול לבלימת הירידה בצמיחה, ולהביא לתנופה בתעסוקה עם דגש על הפריפריה".



חברי הלשכה טוענים כי ביטול הפטור יוביל להקטנת כושר התחרות של מדינת ישראל, וכתוצאה מכך לחיזוק תעשיות התיירות במדינות השכנות על חשבון ישראל. חברי הלשכה מבקשים גם לחזק את ידיו של שר התיירות, שהודיע על התנגדותו הנחרצת למהלך ואף גייס את כל "סיעת ישראל" ביתנו לנושא.



פדרמן המשיך ואמר, כי הטלת המע"מ על שירותי התיירות הנכנסת הוא צעד מסוכן מאוד לתיירות. לדבריו, "התיירות בכל העולם מתכווצת בימים אלו עקב המשבר הכלכלי העולמי, וכך גם התיירות הנכנסת לישראל. לאחר שאשתקד כבר זכינו ל-3 מיליון מבקרים, בשנת 2009 צפוי המספר להתכווץ ל-2.4 מיליון. אם יתבטל הפטור ממע"מ על שירותי הקרקע (שירותי הלינה, השכרת רכבים, אוטובוסים, שירותי סוכני תיירות נכנסת ושירותי בריאות), יקטן מספר התיירים בכ-12%. כלומר, נפסיד עוד
כ-290 אלף תיירים".



עוד אמר פדרמן, כי לפי נתוני משרד התיירות, ביטול הפטור ממע"מ יגדיל את הכנסות המדינה ממע"מ נטו בסך של 442 מיליון שקל, כנגד אובדן הכנסות פיסקאליות ותוספת הוצאות בסך של 392 מיליון שקל. כך, סך ההכנסות נטו של המדינה מהטלת המע"מ יסתכמו רק ב-50 מיליון שקל. "אני לא מזלזל בסכום זה, רק מבקש מהח"כים לחשוב מנגד על ההשלכות הצפויות כתוצאה מאובדן של כ-12% מהתיירים: פיטורים של כ-11 אלף עובדים, בעיקר מירושלים ומהפריפריות וקיטון של כ-2.4 מיליארד שקל בתמ"ג", דברי פדרמן.



"בשורה התחתונה, הטלת מע"מ על התיירות הנכנסת לא רק שלא תניב גידול בהכנסות הפיסיקאליות של המדינה, אלא אף תגרום לאובדן הכנסה פיסיקאלית של כ-94 מיליון שקל רק בשנה הקרובה. לכך יש להוסיף נזקים גם לטווח ארוך. להבנתי, ביטול הפטור ממע"מ יקטין את כושר התחרות שלנו, יסיט תנועה משמעותית של תיירים למדינות השכנות ויקטין את הכדאיות של יזמים להשקיע בתיירות", אמר פדרמן. לטענתו, אנשי האוצר טעו הפעם בחישוביהם. "אני קורא לחברי ועדת הכספים להצביע מחר באופן רציונלי והגיוני נגד ההצעה", סיכם פדרמן.



כבר חשים את הנזק



נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, קרא במסיבת העיתונאים לשר התיירות להתמיד בעמידתו האיתנה בכנסת לבלימת גזירת האוצר. לדבריו: "כולנו בתעשיית התיירות עומדים מאחורי השר מיסז'ניקוב ומחזקים אותו במאבק. השר הכריז כי גייס לנושא את סיעת 'ישראל ביתנו' אם גזירת האוצר לא תיפול כבר בשלב ועדת הכספים. כולנו מקווים שלא יהיה צורך להגיע לשלב זה, ושהשר ישכנע כבר מחר בוועדה את חברי הכנסת להצביע כנגד הצעת האוצר".



גונן אמר כי, בענף המלונאות גואה הדאגה כתוצאה מהיוזמה של האוצר. הדאגה אינה רק נחלת המלונאים והמנהלים, אלא הפעם מגיעה גם מצד העובדים במלונות שחוששים לעתידם. גונן הציג במסיבת העיתונאים את העצומה עליה חתמו בשם כ-90 אלף מעובדי תעשיית התיירות. בעצומה קראו העובדים לאוצר לבטל את הצעת החוק, כדי שתישמר יציבות התעסוקה בתיירות.



שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת, מסר כי "האוצר זרק הצעה למים הבוערים של הכנסת, ואנו כבר חשים את הנזק. סיטונאי התיירות מחו"ל ממתינים להחלטה בעניין. קיבלנו העתקים ממאות מכתבים בנושא מהעולם, שהופנו לשר התיירות. אם חבילת התיור תתייקר, רבים יסיטו את תנועות התיירות למדינות שכנות, יקצרו את שהות התיירים בארץ, או יוותרו על ביקור במדינה ובאזור. מהתגובות אנו מניחים שמכירת החבילות לתיירות הנכנסת תרד בלמעלה מ-30%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully