וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק האירית: חברת יורוקום של שאול אלוביץ' משתתפת בהצעת רכש לענקית הטלפוניה האירית איירקום

אמיתי זיו

29.6.2009 / 17:57

איירקום היא מפעילת הטלקום הגדולה באירלנד והייתה המונופול הממשלתי בתחום הטלפוניה עד 1999



יורוקום הישראלית של איש העסקים שאול אלוביץ' משתתפת בימים אלה בהצעת רכש לאיירקום (eircom) - חברת הבזק של אירלנד, כך מדווח עיתון ה"סאנדיי טיימס" כשהוא נסמך על "מקורות יודעי דבר". עוד על פי הדיווח: יורוקום תשתתף כבעלת מיעוט בקבוצה המגישה הצעת הרכש לאיירקום.



איירקום היא מפעילת הטלקום הגדולה ביותר באירלנד. החברה הייתה המונופול הממשלתי בתחום הטלפוניה עד 1999. ב-2001 היא מכרה את זרוע הסלולר שלה, איירסל, למתחרה וודאפון, וחזרה לשוק הסלולר ב-2005, עם רכישתה של חברת מטאור.



איירקום נמכרה לחברת ההשקעות בבקוק אנד בראון ב-2006 תמורת 2.4 מיליארד יורו ולאחרונה החליפה בבקוק אנד בראון את שמה ל-eircom holdings. מלבד בבעלות של 57% על איירקום, מחזיקה בבקוק אנד בראון גם בדפי זהב הישראלית. עקב קשיים כלכלים מנסה כעת החברה למכור הן את דפי זהב והן את איירקום.



מלבד הפנייה של יורוקום וקבוצת המשקיעים, איירקום קיבלה בשבוע שעבר הצעת רכש מסינגפור טכנולוג'יס טלמדיה (singapore technologies telemedia), חברה שנמצאת בבעלות חברת ההשקעות הממשלתית של סינגפור. stt הציעה 52-70 מיליון דולר לאיירקום, שנושאת בנטל חובות גדול, אולם דירקטוריון החברה לא נתן לה את אישורו.



לאיירקום פעילות בטלפוניה נייחת, טלפוניה סלולרית ואינטרנט (adsl) בשוק האירי. לחברה היה ברבעון הראשון של 2009 מחזור של 488 מיליון יורו, עם רווח תפעולי של 69 מיליון יורו והפסד נקי של 17 מיליון שקל. בבקוק אנד בראון דיווחה בשנת 2008 על הפסד של 247 מיליון דולר אוסטרלי.



קבוצת יורוקום מביעה התעניינות כבר תקופה ארוכה בהרחבת פעילותה בחו"ל. בחודשים האחרונים אלוביץ' התעניין ברכישת פעילות בדרום אמריקה ואף התעניין בהשקעה מהותית של כ-100 מיליון דולר בחברת תקשורת מוייטנאם, אך השקעה זו לא הבשילה. בארץ מחזיק אלוביץ' ב-012 סמייל, , נוקיה-ישראל וכן בזיכיון השיווק של מוצרי פנסוניק.
מיורוקום סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully