וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס: "עכשיו מתחילה קפיצה מטורפת בשוק הרכב"

דניאל שמיל

29.6.2009 / 19:12

אגמון: "הבעיה היתה שחברות הליסינג הבינו שהמחירים שלהם הם לא סבירים - התחרות דפקה להם את השכל"



גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, ניצל את מסיבת העיתונאים לרגל השקת מאזדה 3, כדי להרחיב בעניין השקפותיו על מצב שוק הרכב היום. לדבריו, המכירות מתחילות לטפס ולא בשל המיסוי הירוק, אלא בגלל התעוררות בשוק המשומשות "מגרשי חברות הליסינג מתרוקנים. בתחילת השנה, המחירים של חברות הליסינג עלו, וחברות ההיי-טק לא היו מסוגלות מנטלית לשלם את זה. לחברות הליסינג גם לא היה מקום במגרשי המשומשות, השוק קפא".



"ברגע שחברות הליסינג גמרו למכור את המכוניות המשומשות, הן דרשו את הכלים חזרה בתום העסקה. הציים היו חייבים לקבל החלטה. המגרשים התרוקנו ועכשיו תהיה קפיצה מטורפת. הכוס מתמלאת וגולשת. זה לא קשור למיסוי הירוק. אנחנו רואים חברות שמבקשות חזרה מכוניות חזרה וצריך להחליף אותן בחדשות. רכישה ישירה של ציים מהיבואנים תישאר תופעה של השוליים בלבד. צריך לזכור שנכנסו למשבר בשיא המכירות, וגם אם הנפילה נראית גדולה, השוק חזר למימדים של 2005-2006 (160 אלף יחידות)".



הבעיה של חברות הליסינג בתחילת השנה לא היתה היעדר כסף, כל המימון החסר היה 2-2.5 מילארד שקל, ועל הסכום הזה היבואנים התארגנו די מהר ונתנו אשראי. אנחנו אפילו לא משתמשים בכל הכסף שהקצנו למימון חברות הליסינג".



"הבעיה היתה שחברות הליסינג הבינו שהמחירים שלהם הם לא סבירים. התחרות דפקה להם את השכל. המשבר הכניס את הענף לשפיות. גם הבנקים נבהלו סתם, חברות הליסינג זה הדבר שהכי כדאי לממן. יש להן תזרים מזומנים קבוע ונכס שקל לממש אם יש חוב. הבנקים לא הבינו שצריך לבדוק את המחיר החודשי ואת סוג הרכב ועד כמה קל למכור אותו כמשומש. במקום זה הם בדקו את טיב הלקוח, אבל לקוח טוב מקבל תנאים טובים יותר ויכול להביא להפסדים".



אגמון נתן את דעתו גם על המיסוי הירוק: "זה היה רעיון טוב כשהוא היה מחוץ למערכת המס ונתן הטבות בסכומים מוחלטים. במקום הרעיון הנפלא קשרו את הקנס למס היחסי. זה אומר שכל אבזור נוסף מתייקר. מנוע ירוק יותר הוא גם יקר יותר וייקנס בהמון מס, והנחה במיסוי כבר לא תעזור לו".



"רשות המסים הורידה את המסים בשנים האחרונות, ועכשיו המגמה התהפכה. אנחנו נראה התייקרות של מאזדה 6 בכ-10 אלף שקל וג'יפים יתייקרו ב-30 אלף שקל. בעצם, חזרנו לשיטת מס לפי נפחי מנוע. כמו בשנות השמונים. כנראה שכל המכוניות שעולות יותר מ-140 אלף שקל יתייקרו, ומתחת לרף הזה המכוניות יוזלו או ישמרו על מחיר דומה להיום".



גם שווי השימוש הרציף יביא לעליית מחירים, להערכתו של אגמון: "על הנייר זו שיטה טובה. במצב הנוכחי קבוצות השווי מורידות את המחירים. אנחנו באים ליצרן ואומרים לו שזה הכל או כלום, אם לא נהיה בקבוצה לא נמכור. אנחנו נאבד את היכולת הזאת. אני צופה שהמחירים ינדדו צפונה. המחירים בישראל הם הזולים ביותר בעולם כיום" (המחיר ליבואן).



"החלוקה לסגמנטים לא תשתנה. המכוניות הקטנות אולי יגיעו ל-18% במקום 16%, אבל לא יהיו שינויים דרמטיים. אף אחד לא יעבור לקטנה ידנית".
"מי שקובע מה קונים בארץ הם רוכשי הרכב המשומש. הם קובעים מה מציעים לציי הרכב. כולם קונים מכונית שאפשר למכור כיד שנייה. אני מעריך שלא יהיה שינוי משמעותי בפלח השוק של הליסינג".
גם בנושא של אנרגיה אלטרנטיווית, אגמון לא מצפה לשינויים מרחיקי לכת. אני סומך על הערבים, תמיד שמדברים על מכוניות חשמליות, הם מורידים את מחיר הנפט וקוברים את התוכנית לעוד כמה שנים. אני לא רואה את המכונית החשמלית משחקת תפקיד חשוב ב-10 השנים הקרובות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully