וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליאת הכנסת: המע"מ יועלה הלילה ב-1% ויעמוד על 16.5%

צבי זרחיה

29.6.2009 / 19:25

העלאת המע"מ נועדה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים ב-2 מיליארד שקל בשנה



המע"מ יועלה הלילה ב-1% ויעמוד על 16.5% - כך החליטה הערב מליאת הכנסת שאישרה צו בעניין. העלאת המע"מ נועדה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים ב-2 מיליארד שקלים בשנה.



בנוסף, המליאה אישרה הערב בקריאה ראשונה הצעת חוק המוסיפה נקודות זיכוי לאם עובדת שלה ילדים עד גיל 5.



הצעת החוק קובעת כי החל בשנת המס 2015, תינתן נקודת זיכוי נוספת לאמהות ולהורים במשפחות חד-הוריות, בעד כל ילד, משנת המס שלאחר שנת לידתו ועד לשנת המס שבה מלאו לו חמש שנים. ואולם, ביחס לשנות המס 2011 עד 2014, מוצע הסדר מדורג למתן נקודות הזיכוי.



הצעת החוק קובעת הפעלה הדרגתית של החוק עד 2015 כך שב-2011 תינתן לאם נקודת זיכוי אחת לכל ילד עד גיל שנה; ב-2012 תינתן לה נקודת זיכוי לכל ילד עד גיל שנתיים; ב-2013 תינתן לה נקודת זיכוי לכל ילד עד גיל שלוש; וב-2014 תינתן לה נקודת זיכוי לכל ילד עד גיל ארבע.



בנוסף, באשר לאמהות והורים במשפחות חד-הוריות, אשר אינם מגיעים לסף המס ועל כן לא יוכלו להינות מתוספת נקודת הזיכוי המוצעת, מוצע להקדים את תחולתו הארצית של חוק מס הכנסה שלילי לגבי הכנסות בכל אחת משנות המס 2009 ו-2010.



זאת, להורים שהינם עובדים או עצמאים ושלהם ילד שטרם מלאו לו שנתיים באותה שנת מס. כמו כן, מוצע לקבוע כי תנאי למתן המענק הוא שבן הזוג הוא עובד או עצמאי באותה שנת מס שבגינה ניתן המענק, וכי הזכאות למענק תחול רק לגבי חודשי עבודתו בפועל החופפים לחודשי העבודה בפועל של בן זוגו.



הצעת החוק גם קובעת באופן מפורש כי לא יותרו בניכוי הוצאות בגין טיפול בילדים, שאינן משתלבות בתהליך הטבעי של הפקת ההכנסה, לרבות הוצאות בית, הוצאות פרטיות, הוצאות נסיעה והוצאות טיפול בילדים או באדם אחר. הסעיף הזה הוכנס להצעת החוק כדי לבטל את פסיקת בג"ץ המחייבת את המדינה להכיר לצורכי מס בהוצאות טיפול בילדים.



יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ח"כ ציפי חוטבלי (ליכוד) נעדרה מההצבעה. חוטבלי דרשה ממשרד האוצר להכיר ברציפות הצעת חוק שהתקבלה בכנסת הקודמת להכרה לצורכי מס בהוצאות מטפלת. משרד האוצר מתנגד להחלת רציפות, ואף הודיע שהצעת החוק שהתקבלה אמש תועבר לועדת הכספים ולא לועדה לקידום מעמד האישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully