וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC וורלד מרקטס, וולס פרגו ו-דויטשה בנק: "הדולר יתחזק ב-17% עד סוף השנה - הזינוק החד מאז 1981"

סוכנויות הידיעות

29.6.2009 / 19:33

התחזקותו הצפויה של הדולר - עקב התאוששות כלכלת ארה"ב לפני כלכלת אירופה



האסטרטגים שהצליחו לנבא באופן המדויק ביותר את שער הדולר מול היורו מתחילת השנה, צופים כי המטבע האמריקאי יתחזק בשיעור של עד 17% במחצית השנייה של השנה, לאחר שכלכלת ארה"ב תתאושש מהמיתון מהר יותר מאשר כלכלת אירופה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



cibc וורלד מרקטס, דויטשה בנק, בנק אוף אמריקה ו-וולס פרגו, צופים כי הדולר יתחזק ביותר מ-4% עד סוף השנה, לאחר שהמטבע האמריקאי השלים בסוף חודש מאי את הנפילה התלת-חודשית החדה ביותר מאז שנת 2002. בתחילת השנה, התחזיות של כל האסטרטגים של בנק אלו לשער הדולר במחצית השנה, היו רחוקות בסנט אחד או שתיים משער הסגירה של הדולר ב-26 ביוני - 1.4056 דולר ליורו.



"אני אופטימי למדי ביחס לדולר", אמר אסטרטג המטבע של דויטשה בנק, הנריק גולברג. "הנתונים שפורסמו בשבועות האחרונים הצביעו בהתמדה על כך שהמצב בארה"ב מקדים את זה של גוש היורו ברבעון או שניים", הוסיף.



בתחילת השנה, לאחר שהדולר סיים את 2008 בשער של 1.3971 דולר ליורו, העריך דויטשה בנק כי הדולר צפוי להיחלש לרמה של 1.4 דולר ליורו עד ה-30 ביוני, מרחק נגיעה משערו יומיים לפני סוף הרבעון השני. כעת צופה הבנק כי הדולר ירשום זינוק של 17.1% עד סוף השנה לרמה של 1.2 דולר ליורו. במידה שהתחזית תתממש, ישלים בכך הדולר את הזינוק הדו-רבעוני החד ביותר מאז 1981 מול היורו או מול סל המטבעות שקדם למטבע האירופי.



"באירופה, ישנם קשיים רבים, כך שהתחזית להתחזקות הדולר מבוססת על מה שמתרחש במקומות אחרים", אמר אסטרטג המטבע אדם פאציו מ-cibc. "אנחנו אופטימיים ביחס לדולר בטווח הקצר", הוסיף. cibc צופה כי הדולר יתחזק ב-4.1% עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully