וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ההסתדרות חתמה על הסכם המשפר את תנאי הקופאיות ושאר עובדי רשתות השיווק

חיים ביאור

29.6.2009 / 19:54

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, מתכוון להוציא בקרוב צו הרחבה להסכם שנחתם אמש



בפעם הראשונה, ההסתדרות ואיגוד לשכות המסחר חתמו אמש על הסכם קיבוצי המיטיב מאוד את תנאי השכר והפנסיה של העובדים בכל רשתות השיווק בישראל: קופאיות, סדרנים, זבנים, מחסנאים ועובדי מינהל.



עובדי שתי רשתות שיווק גדולות, שופרסל ורבוע כחול, מועסקים כבר כיום לפי הסכם קיבוצי משופר. ואולם שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, מתכוון להוציא בקרוב צו הרחבה להסכם שנחתם אמש, כך שיחול גם על אלפי עובדים המועסקים כיום שלא באמצעות הסכם קיבוצי ובתנאים נחותים יותר ברשתות שיווק אחרות, כגון שיווק השיקמה שבבעלות רמי לוי וחצי חינם שבבעלות זכי שלום.



בענף השיווק מעריכים כי ההסכם הקיבוצי הכלל ענפי שנחתלם אמש יקשה על התחרות הקיימת בין רשתות השיווק, והמתנהלת על גבם של העובדים המועסקים לעתים בתנאים מחפירים.



יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר -דוד, שחתם על ההסכם עם מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יחזקאל דסקל, אמר שההסכם החדש יקבע כי כלל העובדים בענף, לרבות הזמניים, יהיו זכאים להפרשה לפנסיה בשיעור של 17.5% מהשכר כבר לאחר חצי שנת עבודה.



עובד שכבר מבוטח בקרן פנסיה יהנה מהפרשה כבר מהיום הראשון להעסקתו. עוד נקבע: עובד יהיה זכאי לכספי הפיצויים שהפריש המעסיק לקרן הפיצויים שלו גם במקרה שהעובד התפטר מיוזמתו; עובדים זמניים שעבדו בשעות הלילה יקבלו תוספת שכר של 60% לשעת עבודה; עובדים המועסקים בשעות הלילה יהיו זכאים לתוספת של ימי הבראה השנתיים; העובדים הקבועים יהיו זכאים למשכורת 13, לתוספת ותק של 1% לשכר מדי שנה עד תקרה של 35 שנה בשיטת רבית דריבית ולדמי ביגוד של 450 שקל החל מהשנה הרביעית לעבודה ולדמי ביגוד בסך 900 שקל החל מהשנה השישית ואילך.



העובדים הקבועים ברשתות אף יהנו מהפרשה לקרן השתלמות. הפרשות המעסיק לקרן יגדלו משנה לשנה עד 7.5% מהשנה החמישית ואילך. עובדים אלה יהיו זכאים לשני ימי מחלה (מאישור רפואי) עבור כל חודש עבודה. העובדים הקבועים יהיו מוגנים מפני פיטורים הנעשים מחמת צמצום כוח אדם ויחוייבו הסכמה מוקדמת של ההסתדרות.



לדברי בר דוד, ההסכם שנחתם מתייחס למגזר עובדים בשכר נמוך שבמשך שנים רבות לא זכה להגנה ולשיפור זכויותיו. אנו מקווים שההסכם יביא להעלאת מעמדם של העובדים ברשתות השיווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully