וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של מיידוף עודד את וול סטריט

שמואל שוסטר

29.6.2009 / 23:22

גזר הדין החמור שנגזר על יו"ר הנאסד"ק לשעבר שלח את המדדים לעליות: דאו ג'ונס הוסיף 1.1%, נאסד"ק עלה ב-0.3%

המסחר בוול סטריט התנהל היום בעליות שערים כבר מפתיחתו. גזר הדין שהוטל היום על נשיא נאסד"ק לשעבר, ברנרד מיידוף, עודד את המשקיעים ואלו דחפו את המסחר למגמה חיובית. השבוע יתקיים בוול סטריט שבוע מסחר מקוצר לרגל יום העצמאות האמריקאי שיחול בסוף השבוע

נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 1,844 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 1.1% לרמה של 8,529 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.9% לרמה של 927 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.05% לרמה של 3.49%.

היום לא התפרסמו נתוני מקרו. הנפט עלה בניו יורק ביותר מ-3%, ונסגר מעל לרמה של 71 דולר לחבית, בעקבות פגיעות נוספות במתקני נפט של חברת רויאל דאץ'-של בניגריה, יצרנית הנפט הגדולה באפריקה ומהספקיות הגדולות ביותר של ארה"ב.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 71.49 דולר לחבית, עלייה של 3.4% או 2.33 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מתחילת השנה, עלה מחיר הנפט הגולמי ב-59%.

בד בבד מתגלים קשיים ביישום תוכנית החילוץ האמריקאית: ממשלת אובמה מתקשה להחיות את השוק לני"ע מגובי משכנתאות וני"ע מסוכנים אחרים, הנחשבים "נכסים רעילים". התוכנית לרכישת ני"ע רעילים אלה מהבנקים (PPIP) נדחתה בתחילת החודש, וחלק אחד ממנה בוטל למעשה על ידי התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בארה"ב. כשלון התוכנית, שזכתה לתרועות רמות מהשווקים עם פרסומה במארס, עשוי להקשות על התאוששות המערכת הפיננסית בארה"ב. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי התוכנית אינה מצליחה להתרומם בשל חששות הבנקים. לפי העיתון, הבנקים הגדולים חוששים כי התוכנית תאלץ אותם למכור נכסים בהפסדים גדולים, ואילו הבנקים הקטנים חוששים כי יידחקו החוצה מהשוק. רוכשים אפשריים חוששים כי מי שיצליחו להרוויח מהתוכנית, יזכו לתוכחה ציבורית ופוליטית.

נכשלה הצעת הרכש של רדוויז'ן

מגל מערכות ביטחון נסחרת על רקע זכייתה במספר הזמנות בהיקף של 8.5 מיליון דולר. מדובר, בין היתר, באבטחת שני שדות תעופה, מספר תחנות כוח גרעיניות בדרום מזרח אסיה, חידוש מערכי גדרות גבול בישראל והרחבת האבטחה של שדה תעופה קיים במזרח אירופה. רוב החוזים כוללים בניית מערכת שלמה ומוכנה להפעלה (turnkey project). כלל ההזמנות צפויות לאספקה עד לסוף 2009.

ספיאנס שבשליטת קבוצת פורמולה תספק מערכת לניהול פוליסות ביטוח משנה בהיקף של כ-4.4 מיליון שקל לחטיבת ביטוח המשנה של קבוצת בנקאות, ביטוח ופיננסיים בינלאומית. במסגרת ההתקשרות עם הקבוצה, תטמיע סאפיינס את מערכות ביטוח המשנה לניהול פורטפוליו ביטוחי המשנה של הקבוצה ותספק גישה לכלל החטיבות והמשתמשים בקבוצה.

רדוויז’ן נסחרת על רקע כשלון הצעת הרכש של זיסאפל ל-5% ממניות החברה תמורת 7.7 דולרים למניה - מחיר שהיה נמוך ב-2.2% ממחיר המניה בשוק הפתוח יום לפני הגשת ההצעה. זאת, מאחר שרק בעלי 0.9% ממניות החברה נענו להצעתו של יו"ר רדוויז'ן, זיסאפל, והצעת הרכש הותנתה בכך שבעלי 5% ממניות החברה ייענו להצעתו.

אורבוטק, יצרנית מערכות הסקירה לתעשייה, הודיעה כי ג'נרל אלקטריק הלת'קר מבקשת להרחיב את התביעה שנגישה כנגד החברה. ב-4 לנובמבר שיגרה ג'נרל אלקטריק תלונה על הפרת חוזה כנגד אורבוטק מדיקל סולושנז. ג'נרל אלקטריק טענה כי אורבוטק נדרשה למכור מוצרים מסויימים במחיר מוגדר וכי החברה לא עמדה בחובתה. אורבוטק מסרה כי היא דוחה את טענותיה של ג'נרל אלקטריק.

הבקשה הנוכחית מבקשת להרחיב את התביעה כך שהפרות החוזה שנוספו לתביעה יטופלו בארצות הברית, בניגוד לסעיפי התביעה הראשוניים שמטופלים במסגרת הליך גישור בישראל. בנוסף, מבקשת ג'נרל אלקטריק פיצויים ונזיקין בהיקף לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully