וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: שוק הסחורות בדרך לרבעון חיובי ראשון זה שנה; עלול להתקשות להמשיך לעלות ברבעון השלישי

סוכנויות הידיעות

29.6.2009 / 21:22

אנליסטים: מחיר הנפט צפוי לרדת ב-16% ברבעון השלישי; מחיר הניקל יצנח ב-29%; הנחושת ב-14%



שוק הסחורות, הנמצא בדרכו לעלייה רבעוניות ראשונה זה שנה, עלול להתקשות להמשיך לעלות ברבעון הבא בעקבות גידול בהיצע ומכירות מצד ספקולנטים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



מחיר הניקל עשוי להיסחר בממוצע ברבעון השלישי של השנה במחיר הנמוך ב-29% מרמתו הנוכחית, מחיר הנפט הגולמי ברמה הנמוכה ב-16% משיעורו כעת, מחיר הנחושת ב-14% ומחיר הבנזין ב-10%, לפי תחזיות אנליסטים שאחריהם עוקבת בלומברג.



קרנות גידור ומשקיעים ספקולנטים צמצמו את ההימורים שלהם על עליות במחירי הסחורות ב-23% בשבועיים שהסתיים ב-23 ביוני - ירידה דו-שבועית ראשונה מאז מארס, לפי מדד המבוסס על נתוני נציבות המסחר החוזים עתידיים על סחורות בארה"ב. הבנק העולמי העריך ב-22 ביוני כי המיתון העולמי צפוי להיות עמוק יותר משהעריך לפני שלושה חודשים.



קרנות גידור ומשקיעים ספקולנטים גדולים אחרים מחזיקים בכ-654 אלף חוזים המהמרים על עליות במחירי הסחורות, לפי מדד הכולל את הפוזיציות על 20 הסחורות שאחריהן עוקבת נציבות המסחר בחוזים עתידיים על סחורות בארה"ב. מוקדם יותר החודש החזיקו בכ-855 אלף חוזים שצופים עליות, לעומת כ-86 אלף חוזים בלבד בחודש דצמבר.



"מחירי הסחורות קצת הקדימו את המאוחר", אמר מנהל ההשקעות וולטר הלוויג מחברת מורגן אסט מנג'מנט. "כל עוד קיימת חוסר ודאות לגבי הצמיחה, הדבר יקשה על שוק הסחורות לעלות", הוסיף.



מחירי הסחורות עלו ברבעון הנוכחי ב-14%, בהובלת מחירי הניקל, הנפט והסוכר, לאחר שלושה רבעונים רצופים של ירידות, לפי מדד מחירי הסחורות crb של רויטרס-ג'פריס, הכולל 19 סחורות. עליית מחיר הנפט ב-57% מתחילת השנה, לצד התרחבות הגירעונות התקצביים, עלולה לגרור מיתון עולמי נוסף, אמר הכלכלן נוריאל רוביני, אשר צפה את המשבר הפיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully