וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל AOL באירוע בגראג' גיקס בחולון: "AOL מכוונת את עצמה יותר לכיוון של מייספייס"

גיא גרימלנד

29.6.2009 / 23:03

טים ארמסטרונג התארח הערב באירוע בו נכחו יוסי ורדי ועשרות סטארטאפיסטים ישראלים



החודש האחרון היה אחד העמוסים ביותר שידעה ישראל בכל הנוגע לביקורי בכירים מההיי-טק העולמי בלבנט. בזה אחר זה צעדו כאן מארק הרד, מנכ"ל hp העולמית, מייקל דל - מייסד דל העולמית, צפרה כץ - נשיאת אורקל, ואתמול גם ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט.



אל הרשימה המכובדת הזו מצטרפת דמות בכירה נוספת ששוהה בימים אלה בישראל: טים ארמסטרונג, המנכ"ל החדש של aol. ארמסטרונג נפגש הערב (שני) עם עשרות גיקים טכנולוגיים, סטארט-אפיסטים ואנשי היי-טק בגראג'גיקס שבחולון - אותו מקום בדיוק שבו נאם סרגיי ברין, מייסד גוגל.



מי מחברות הסטארט-אפ הישראליות הצליחו לפגוש את ארמסטרונג? בין היתר מדובר בקנשו, המפתחת טכנולוגיה לניהול אוטומטי של פרסום במנועי חיפוש; פרינג, המאפשרת קישוריות voip בטלפונים סלולריים; ואינוביד, המפתחת טכנולוגיה להטמעת פרסומות בתכני וידאו באינטרנט על ידי שילובם של המותגים המפרסמים באופן וירטואלי. אך מלבד החברות הללו לארמסטרונג יצא לחוות את מפגן של דמואים במהלך הערב בגראג' גיקס.



כשיוסי ורדי ישוב משמאלו, עלו על הבמה המצומקת היזמים הישראלים, שיעשעו את ארמסטרונג והדגימו טכנולוגיות ישראליות. מחוץ לחדר המזיע בו הצטופפו עשרות הסטארט אפיסטים הישראלים יחד עם ארמסטרונג, נהנו שאר הנוכחים מבירה, מיץ, בייגלה ובוטנים ומהבריזה שציננה את המקום.



כרגיל בסוג כזה של אירועים, חלק ניכר מהתשובות שנזרקו לאוויר בידי ארמסטרונג היו כלאחר יחד - מתאימות למעמד החברתי הפרוע. אבל בכל זאת נענו באירוע כמה תשובות רציניות. ארמסטרונג פתח בבדיחה כשאמר עד כמה מזג האוויר בישראל נפלא, בעוד שבניו-יורק גשום. "חבל רק שהגראג' כל כך לא מסודר, אבל שמעתי שניקיתם היום", אמר לקול שאגות הקהל.



לאחר מכן מיהר ארמסטרונג להרעיף על ורדי מחמאות. "חלק מהסיבה שאני כאן היא יוסי ורדי. השם שלו מוכר בכל מקום בתעשיית הסטארט אפ האמריקאית. ורדי נתן לי עצה שאני מאמץ. תנהל את aol כאילו זו חברה שצומחת בגראג'. אני מקווה שכך יהיה. גם aol התחילה בקטן".



בהמשך מיהר ארמסטרונג להחמיא ליזמים הישראלים. מעיין ריטואל או טקס שכל הבכירים בהיי-טק שמגיעים לכאן חוזרים עליו. "שאלתי את יוסי במי אתה משקיע, והוא אמר לי שהוא משקיע באנשים שרואים את העולם בצורה שונה".



בשלב השני של האירוע עבר ארמסטרונג לענות על מספר שאלות. הוא סיפר שמנועי הצמיחה העתידיים של aol בשנים הקרובות הם תוכן, לוקליזציה (לאחרונה aol רכשה שתי חברות חיפוש מקומיות - patch ו-going) ותקשורת".



ארמסטרונג ציין את icq כדוגמה לחברת תקשורת טובה, אחת הטובות בעולם. אחת הביקורות שמופנות כלפי aol נוגעת לגישה שלה לחדשנות. ארמסטרונג השיב כי החברה עומדת להשיק זרוע השקעות (aol ventures) שתשקיע ביזמים באוניברסיטאות ובחברות. "קנינו בעבר חברות רבות. נרצה להמשיך לעשות זאת ולהשקיע ביזמים מארה"ב, הודו וישראל".



ארמסטרונג, שהגיע ל-aol מגוגל, מכיר היטב את עסקי החיפוש, אך הבהיר באופן ברור שתחום חיפוש מידע אינו חלק עיקרי של aol.החברה בראשה הוא עומד. "aol יותר מכוונת את עצמה לכיוון של מייספייס. בתחום החיפוש יש כל כך הרבה תחרות. עדיף שנבעט ונשקיע בתחומים אחרים באינטרנט". מיד בתום השאלות, כצפוי, עטו עשרות יזמים ללחוץ את ידו של האורח, שהחליפו עמו כרטיסי ביקור וניסו להציג בכמה שניות את החברה בה הם עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully