וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעים אחרונים בחליפת עסקים

חיים הנדוורקר

30.6.2009 / 7:08

גזר הדין




מדווח מבית המשפט בניו יורק



>> (ניו יורק). זה היה אחד הרגעים המרגשים אתמול בבית המשפט בניו יורק. שופטו של ברנרד מיידוף, דני צ'ין, סיפר על מקרה אחד שהכאיב לו במיוחד בפרשת ההונאה של הנוכל הגדול בהיסטוריה - מכתב שקיבל מאשה שאיבדה את בעלה, וזמן קצר לאחר מכן נפגשה עם מיידוף כדי להבטיח שהכל בסדר עם הכסף שלהם. מיידוף חיבק אותה בחום ואמר לה: "אל תדאגי - את בידיים בטוחות". צי'ן, שששלח את מיידוף להינמק בכלא לשארית חייו, רצה לשלוח מסר לעולם כולו - מיידוף עשה מעשה שלא ייעשה.



לפני השמעת גזר הדין עלו על דוכן העדים כמה מקורבנותיו של מיידוף. הורים לילדה הסובלת מפיגור שכלי אמרו שהם לא יודעים כיצד יוכלו לממן את הוצאות הטיפול בה. אם אחרת סיפרה שאין לה דרך לממן את לימודי הקולג' של בתה, לאחר שהפסידה את כספה אצל מיידוף. זוג קשישים טען כי מיידוף הותיר אותם בחוסר כל, ועכשיו עליהם לחפש עבודה. ברט רוס, משקיע מניו ג'רסי שהפסיד 5 מיליון דולר בהונאה, אמר כי הוא מקווה שמיידוף ימות בגיהנום.



מיידוף, לבוש בחליפה טובה וכהה, לגם כוס מים והביע צער על מעשיו בקול רך. עם זאת הוא הוסיף: "אני יודע שהבעת צער זו לא תוכל לסייע לנפגעים. הותרתי מורשת של בושה. אחיה עם הכאב הזה בשארית חיי".



הקראת גזר הדין היתה ללא ספק ההצגה הגדולה ביותר בעיר. אולם בית המשפט היה מלא בקורבנותיו של מיידוף ובמעט עיתונאים; מרבית הכתבים והצלמים נותרו בחוץ. בכניסה לבניין בית המשפט התגודדו עשרות סקרנים. מיידוף הגיע לבית המשפט בראש מורם, מלווה בשני בלשים גברתנים.



שרון לסר, אחת מקורבנותיו של מיידוף אמרה שמן הראוי היה שמיידוף יחשוף את נכסיו הנסתרים. כך היה יכול לפצות במידה מסוימת את קורבנותיו. וזה בעצם מה שמטריד את אלפי משקיעיו של מיידוף. את תאוות הנקם הם קיבלו - עכשיו הם רוצים גם כסף.



בין הקורבנות שורר כעס רב במיוחד כלפי הסדר שהושג באחרונה עם רות מיידוף, רעייתו של הנוכל. היא אמנם תוותר על מרבית רכושה, כולל דירת הפאר שלה בניו יורק, אך תוכל לשמור לעצמה 2.5 מיליון דולר. "זה כסף שהיה צריך ללכת לקרן לפיצוי הנפגעים", אמרו כמה קורבנות. "הכסף של מיידוף הוא כולו כסף של מעשה מרמה. יש הרבה אנשים כאן שהכסף הזה יכול היה להציל אותם".



הדיון התנהל בדרך כלל בשקט. על דוכן העדים הביעו הקורבנות הרבה כעס, ותחושות של חוסר אונים. אך כאשר השופט הודיע על החלטתו - פרץ הקהל בקריאות שמחה. היו הרבה חיבוקים, ואחדים הזילו דמעות. מיידוף נכבל ונשלח לכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully