וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ יציע לישי מענק לרשויות חלשות כפיצוי על מיסוי הירקות

מאת צבי זרחיה

30.6.2009 / 7:08

התנגדות ש"ס נותרה המכשול העיקרי בדרכו של שר האוצר להטלת מע"מ על פירות וירקות



>> שר האוצר, יובל שטייניץ, יציע להקצות עשרות מיליוני שקלים מתקציב המדינה כמענקי איזון לרשויות מקומיות חלשות שנמצאות בקשיים. המענקים יהיו חלק מעסקה שיציע שטייניץ ליו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, ותכלול את תמיכתו של ישי בהטלת מע"מ על פירות וירקות ובחוקי התקציב וההסדרים במשק.

נוסף על כך מציע שטייניץ לתת פיצוי לשכבות החלשות בסך של כ-300 מיליון שקל, לפטור ממע"מ ירקות ופירות שרוכשות עמותות שמחלקות סלי מזון לנצרכים, ואף לסייע סיוע כספי לעמותות אלה - הכל בתמורה לתמיכת ש"ס בהחלטת הממשלה להטיל מע"מ על פירות וירקות.



ש"ס היא המכשול העיקרי בדרכו של שטייניץ להטלת המע"מ על פירות וירקות. ישי איתן בהתנגדותו להטלת המס בשל השפעתו על השכבות החלשות, ונוכח העובדה שהדבר יפגע בתדמיתה של ש"ס כמפלגה חברתית שפועלת להגן על השכבות הנמוכות.



שטייניץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחלק גדול משרי הממשלה נכחו שלשום בלילה בטקס שבע ברכות לרגל נישואיה של נכדתו של הרב עובדיה יוסף, וביקשו להתקרב אל ש"ס ולרכך את עמדת מנהיגיה. ישי נסע אתמול עם רעייתו וכמה מילדיו לחופשה פרטית בצרפת ויחזור בתחילת השבוע הבא. המשא ומתן עמו יימשך גם בהיותו בחו"ל.



שטייניץ מתעקש על הטלת המע"מ על פירות וירקות בעיקר בשל הרצון למנוע בדרך זו העלמת מס. הטלת המע"מ אמורה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים ב-1.8 מיליארד שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully