וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת יוזם: מפעלים לא יחויבו עוד ביצוא כתנאי לקבלת מענקים בפריפריה

מאת אורה קורן

30.6.2009 / 7:08

לפי הצעתו של שר התמ"ת בן אליעזר, המדינה תממן את שנת העסקתם הראשונה של 400 מהנדסי מחשבים שסיימו לימודיהם



>> משרד התמ"ת יוזם שני מהלכים חדשים להגברת התעסוקה: שינוי בתנאי קבלת מענקים מהמדינה ומימון העסקת מהנדסים שסיימו את לימודיהם.

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, יוזם פרסום הוראת שעה שתבטל את חובת היצוא המוטלת על מפעלים הזכאים למענק ממשלתי. כיום קובע חוק עידוד השקעות הון כי חברה תוכל לקבל מענקים אם תעמוד בשורת תנאים, שאחד מהם הוא יצוא בשיעור של 25% לפחות מהמכירות שתיצור ההשקעה. תנאי זה הוציא את רוב חברות המזון מרשימת החברות הזכאיות למענקים.



חוק ההסדרים שאישרה הממשלה קובע כי ב-2011 יפוג תוקפו של מסלול המענקים בחוק עידוד השקעות הון. עד לאותו מועד מתכוון בן אליעזר לפרסם הוראת שעה שתבטל את תנאי היצוא, ובתנאי שהמפעל יוקם באזור הפריפריה ויעסיק עובדים חדשים. בכוונתו לפנות לשר האוצר בעניין בימים הקרובים.



בנוסף מקדם בן אליעזר עם אלישע ינאי, מנכ"ל מוטורולה ישראל, יוזמה להעסקת מאות מהנדסי מחשבים בחברות תעשייה. היוזמה, הנבחנת באגף להכשרה מקצועית במשרד התמ"ת, מבוססת על תשלום שכר מלא לכ-400 מהנדסים בשנת העבודה הראשונה שלהם על ידי משרד התמ"ת - בתנאי שהחברה שתעסיק אותם על חשבון המדינה תתחייב להמשיך להעסיק אותם גם לאחר מכן, והם לא ייפלטו למעגל האבטלה. בן אליעזר הבהיר כי המטרה המרכזית של פעילותו היא יצירת מקומות עבודה, בעיקר בפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully