וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התחייבה בפני סאפ: תוכנות החברה לא ישמשו למטרות גרעיניות

מאת גיא גרימלנד

30.6.2009 / 7:08

בעקבות פניית האיחוד האירופי דרשה סאפ מהממשלה להצהיר שלא תשתמש במערכות מתוצרתה למטרות גרעיניות, ביולוגיות או כימיות, ושהן לא ישולבו במערכות שמיוצאות למדינות שמוגדרות "מסוכנות"



>> ממשלת ישראל התחייבה בפני ענקית התוכנה הגרמנית סאפ כי תעשה שימוש בתוכנות החברה למטרות אזרחיות בלבד - כך נודע ל-themarker.

הדרישה נובעת מכללי האיחוד האירופי, שקובעים כי על המשתמשים בתוכנות עם הצפנה חזקה לחתום על תצהיר מיוחד לפיו המוצר אינו משמש לייצור נשק גרעיני, כימי או ביולוגי.



סאפ, בהנהלת הנינג קגרמן, מספקת לממשלת ישראל את התוכנות לניהול משאבי ארגון (erp) שבבסיס מערכת מרכב"ה (מערכת רוחבית כוללת במשרד הממשלה). תוכנות סאפ מותקנות במשרדי הממשלה וגם בחלק מחילות צה"ל כמו חיל הים, פיקוד העורף, אט"ל ויחידות מודיעין מסוימות.



באחרונה הוציא סאפ גרסה חדשה לתוכנת ה-erp שלה, הכוללת מנגנון הצפנה חדש וחזק יותר. לפי כללי האיחוד האירופי, ללא חתימה על התצהיר החברה לא יכולה לאפשר ללקוחותיה לשדרג את התוכנה הקיימת לגרסה החדשה.



מקורות במשרד האוצר מסרו כי ברגע שנתקבלה דרישה מסאפ לחתום על התצהיר הוא הועבר לייעוץ משפטי, ולאחר שבוע-שבועיים נחתם התצהיר והועבר לסאפ.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הדרישה של סאפ חלה על כל המדינות המשתמשות בתוכנות החברה. האישור נדרש מכיוון שפרויקט מרכב"ה נכנס לתהליך של שדרוג לגרסה הבאה".



מיקי מגדל, מנכ"ל חברת סאפ ישראל, מסר בתגובה: "תוכנות בעלות יכולות הצפנה כפופות למגבלות יבוא ויצוא במדינות רבות בעולם. הרוב המכריע של לקוחות סאפ בישראל אינו מושפע כיום מהדרישה לאישור יצוא התוכנה, והיוצאים מן הכלל הם ארגונים ממשלתיים מהמגזר הביטחוני. כדי לספק מוצרי תוכנה הכוללים הצפנה ללקוחות אלה, נדרשת sap לקבל את אישור הרשויות המייצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully